Ga naar inhoud

Microfoon


Johan Vancoillie

Aanbevolen berichten

Laptop, Windows 8

Ik wenste een geluidsopname te maken met een externe microfoon. Het geluid werd telkens opgenomen via de ingebouwde microfoon. Daarom heb ik die proberen uit te schakelen op volgende manier.

Configuratiescherm --> Hardware en geluiden --> Geluid audioapparaten beheren --> Opnemen --> Eigenschappen --> Gebruik van dit apparaat: Ik heb aangeklikt: Dit apparaat niet gebruiken (uitschakelen)

Via de input externe microfoon sloot ik de microfoon aan. De opname lukte niet.

Vervolgens wilde ik de ingebouwde opnieuw inschakelen, maar nu lukt het niet meer om de ingebouwde microfoon opnieuw te activeren.

De computer meldt: Er zijn geen audioapparaten geïnstalleerd. De knop “Eigenschappen” kan niet meer geactiveerd worden, zodat ik “Dit apparaat gebruiken (inschakelen)” zou kunnen aanklikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je keuze kan je maken via start-> configuratiescherm-> geluid.

Daar ga je naar het tabblad opnemen, kies je microfoon en plaats die als standaard via de knop als standaard instellen.

Klik op Toepassen en OK.

Staat je uitgeschakelde microfoon daar tussen?

Ook kan je er met de rechtermuisknop in een lege ruimte klikken en in het menu dat dan verschijnt een vinkje plaatsen voor uitgeschakelde apparaten weergeven, zie je de microfoon nu wel?

post-23245-1417705637,5347_thumb.png

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.