Ga naar inhoud

Na Update Windows 8 geen foto meer kunnen importeren


irene

Aanbevolen berichten

Sinds deze zomer heb ik een PC met Windows 8. Foto's importeren was geen probleem en deed ik als volgt:

Snoer in de PC, camera aanzetten en ik hoor dan een geluid ongeveer als pomperdepom en er opent zich een scherm (via de app). Daarna klik ik op importeren en hup ze staan erop

Gisteren heb ik de Windows Update 8 gedownload en sinds dat moment kan ik geen foto's vanaf mijn camera meer importeren.

De handelingen zijn gelijk, ik hoor het geluid maar er opent zich niets. Elders kon ik vinden dat de camera niet kon worden gevonden. Via Picasa kon ik ook niet importeren

Met de camera lijkt niets aan de hand te zijn, want op mijn oude Laptop kan ik wel de foto's importeren. En dus ga ik nu was omslachtig te werk: Ik mail vanaf mijn laptop met foto bijlage naar mezelf en daarna sla ik de foto's op mijn nieuwe PC op.

Wie kan me helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open je verkenner als de camera aangesloten is, is die daar aanwezig?

Klik dan in het linker venster op je camera zodat je in het rechter venster de inhoud ziet.

Je moet de map DCIM vinden en openen, daar staan je foto's.

Sleep ze van daar uit naar je gewenste map op je harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je meerdere USB- poorten sluit de camera dan eens op een andere poort aan.

Kijk dan eens in je verkenner en ook in schijfbeheer.

Schijfbeheer bereik je snel door de Windows en X- toets samen in te drukken, in de linker benedenhoek zie je dan een snelmenu.

Klik er op schijfbeheer.

Is je camera ergens te zien? Er kan ook verwisselbare schijf staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had al een andere poort gebruikt en ondertussen nog 3 andere

Batterij was leeg van de camera en ondertussen opgeladen. Ik had nog een ander idem toestel: heb alles zelfde geprobeerd deed ook niets

In Verkenner niets te zien, in Schrijfbeheer alles: in orde en geen camera of verwisselbare schijf te zien

Ik denk dat ik Dell of Microsoft volgende week maar eens gaan bellen

Zijn er nog meningen van andere lezers ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In apparatenbeheer had ik ook al eerder gekeken en ik kom onder beeldapparaten alleen mijn Webcam tegen

Vanmorgen dacht ik er opeens aan of het mogelijk zou zijn mijn fotokaartje rechtstreeks in mijn PC te stoppen. Of ik het goed deed weet ik niet want ik kon hem alleen met een pincet (!) eruit halen.

Vraag klopt dit wel ?

Ik kreeg wel weer een schermpje te zien dat mijn Catalyst Control Center het niet deed en dat had ik wel al regelmatig (en ook VOOR mijn update) gezien. Omdat ik niet weet wat dit is, knip ik dit maar gelijk (op hoop van zegen) weg.

Sony Cybershot DSC W 35 en een W 55

- - - Updated - - -

Waarom moet ik elke keer met mijn gegevens inloggen, ook al heb ik aangegeven dat ik ingelogd wil blijven ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je camera is er eentje van uit het Windows xp tijdperk.

Vanmorgen dacht ik er opeens aan of het mogelijk zou zijn mijn fotokaartje rechtstreeks in mijn PC te stoppen. Of ik het goed deed weet ik niet want ik kon hem alleen met een pincet (!) eruit halen.

Vraag klopt dit wel ?

Dat je een pincet moet gebruiken is niet normaal.

Je geheugenkaartje zal een Memory Stick Duo zijn, je moet dan een memory Stick Duo adaptor gebruiken om het kaartje te kunnen aflezen op je PC.

post-23245-1417705590,5264_thumb.jpg

Als je de camera aansluit aan de PC zou je onderstaand venster op je camera moeten krijgen:

post-23245-1417705590,4787_thumb.jpg

In de handleiding was onderstaande ook nog terug te vinden:

post-23245-1417705590,5059_thumb.jpg

Ik kreeg wel weer een schermpje te zien dat mijn Catalyst Control Center het niet deed en dat had ik wel al regelmatig (en ook VOOR mijn update) gezien.

Die melding gaat over je videokaart.

Geef ook eens het merk, model en modelnummer van je laptop door.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

-*Je camera is er eentje van uit het Windows xp tijdperk* Ja dat klopt maar dat hoeft toch geen reden te zijn dat het na een update niet meer lukt ?

- Ik kan een nieuwe camera kopen maar dan is het nog maar afwachten of het WEL gaat lukken.

- Ik kan ook een adapter kopen, maar dan moet ik het ook nog afwachten of ik de foto's van mijn stickje afkrijg

- Dat klopt: Als je de camera aansluit aan de PC zou je onderstaand venster op je camera moeten krijgen

- In welke handleiding was dit te vinden: In de handleiding was onderstaande ook nog terug te vinden

- Laptop Dell Inspirion 6400. Maar mogelijk bedoel je mijn nieuwe PC en dat is een Dell Insprion 2330 of 2335 (heb het even niet paraat)

- Ik heb ondertussen online bij Microsoft mijn problemen ook gemeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Ik kan ook een adapter kopen, maar dan moet ik het ook nog afwachten of ik de foto's van mijn stickje afkrijg

Lijkt me wel beter dan met een pincet het kaartje terug uit de pc halen.

Dat klopt: Als je de camera aansluit aan de PC zou je onderstaand venster op je camera moeten krijgen

Bedoel je daar mee dat je zulk venster op je camera ziet?

In welke handleiding was dit te vinden

In de handleiding van je camera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.