Ga naar inhoud

(nieuwe pc) register verandering door gebruik externe harde schijf.


kristof28

Aanbevolen berichten

Hoi,

Dit is mss een rare vraag maar ik zou het toch wel willen weten.

Ik ga mij een nieuwe pc kopen. Maar ik wil nu programma's en al het gene wat ik download rechtsreeks op een externe harde schijf zetten. Niet meer op de harde schijf van de pc zelf. Maar als ik software installeer op mijn externe harde schijf veranderd er dan iets in het register of gelijk wat van mijn nieuwe pc? Ik draai het toch van uit die externe harde schijf??

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Programma's installeren op een externe harde schijf vind ik persoonlijk niet zo'n goed idee tenzij het portable toepassingen zijn. Die portable applicaties zijn namelijk speciaal ontworpen om te werken vanaf een externe schijf zonder gebruik te maken van de c-schijf of het register.

Bij gewone programma's verwijzen de registersleutels dan naar die externe schijf en als die uitvalt kan je de programmas niet meer gebruiken. Je kan de programma's ook niet gebruiken als je de schijf aan een andere pc hangt, tenzij het portable applicaties zijn.

Bestanden mag je natuurlijk altijd downloaden naar de externe schijf. Je mag zelfs de installatie starten van een bestand op de externe schijf maar zoals ik reeds zei, tenzij het portable toepassingen zijn is het beter van te installeren op een interne schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Programma's installeren op een externe harde schijf vind ik persoonlijk niet zo'n goed idee tenzij het portable toepassingen zijn. Die portable applicaties zijn namelijk speciaal ontworpen om te werken vanaf een externe schijf zonder gebruik te maken van de c-schijf of het register.

Bij gewone programma's verwijzen de registersleutels dan naar die externe schijf en als die uitvalt kan je de programmas niet meer gebruiken. Je kan de programma's ook niet gebruiken als je de schijf aan een andere pc hangt, tenzij het portable applicaties zijn.

Bestanden mag je natuurlijk altijd downloaden naar de externe schijf. Je mag zelfs de installatie starten van een bestand op de externe schijf maar zoals ik reeds zei, tenzij het portable toepassingen zijn is het beter van te installeren op een interne schijf.

Ahzo.

Maar ik heb het vooral op kleine programma's.

Bv voor films te bewerken,fotoshop. Het is geen ramp als het niet meer werkt. Ik installeer dan dan opnieuw ofzo. En ik gebruik mijn externe harde schijf niet voor een andere pc.

Ik wil gewoon zo weinig mogelijk installeren op mijn c schijf. En enkel de nieuwe pc gebruiken voor internet. Geen games, geen speciale software. Geen speciale software tenzij wat ik daarjuist zei voor de externe harde schijf.

Ik word dat moe dat pc's altijd vertragen naargelijk je er allerlei rommel op en af zwiert. Dermee enkel een internet pc en wat tralala op externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je pc vertraagt niet zozeer door de schijf die vol geraakt maar door het register dat "vervuilt" door allerlei software te installeren en te verwijderen. Of je de software nu installeert op je c-schijf of op je externe schijf, het register zal altijd betrokken worden bij de installatie.

Best is om na het verwijderen van een programma het register op te ruimen met een programma als CCleaner om de laatste resten te verwijderen. Zo blijft het register proper en zal je computer niet zo vlug trager worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.