Ga naar inhoud

[OPGELOST] Mkv-files


Quadran

Aanbevolen berichten

Wat kan ik het best doen om mkv-files af te spelen op mijn pc. Heb een gewone codec pack zitten maar vraag me niet dewelke. Heb al gehoord van Matroska-pack maar kan ik die dan gewoon over mijn oude codec pack zetten of komt die ernaast te staan en dan mss voor problemen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen want MKV files zijn eigenlijk anders gecodeerde AVI files terwijl PowerDvd dvd files (*.vob) afspeelt.

Als je het geheel wil afspelen via PowerDvd moet je de MKV files converteren naar dvd met bijvoorbeeld 'convertXtoDVD'. Dit programma (ConvertXtoDVD) herkent MKV files als AVI files en ze converteren naar DVD files (*.vob) is geen probleem.

Maar zoals ik al eerder zei kan je de MKV files ook gewoon bekijken via de Windows Media Player die standaard bij XP of Vista is geleverd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat Yannick gelijk heeft wat betreft je cpu die de Mkv files niet aankan. Ik zie ook dat je Vista Ultimate draait en dan nog met 2 Gb ram geheugen. Ik meen te mogen zeggen dat het echt het minimum is.

Maar geen getreur....Converteer gewoon de Mkv file (film neem ik aan) via ConvertXtoDvd naar Dvdformaat en dan kan je die probleemloos afspelen met PowerDvd 8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.