Ga naar inhoud

PC ziet Vocale Microfoon niet!


ESIM

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

Hieronder zie je een afbeelding van de microfoon die ik heb aangekocht samen met een kabel die de verbinding moet maken van de micro naar de pc.

De microfoon kan rechtstreeks op een versterker worden aangesloten maar mijn bedoeling was om hem te gebruiken om rechtstrees geluid op te nemen op de pc, door hem dus te verbinden met de pc.

Het probleem is het volgende, sinds mijn pc met XP gecrashed is gebruik ik nu een pc met vista!

En ik krijg er dus niet met gedaan. De pc ziet de micro gewoonweg niet als ik deze inplug.

En ik kan haast niets doen aan de instellingen.

De laptop heeft een cam met micro. Deze heb ik al uitgeschakkeld maar veel meer kan ik dus niet doen.

Die micro heeft wel wat geld gekost dus het zou spijtig zijn als ik hem nu niet in gebruik zou kunnen nemen.

post-43047-1417705379,3226_thumb.jpg

Al vast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ESIM,

Welkom op PCH!

Ik zie dat de micro met een XLR kabel verbonden is met de micro, dat is prima. Aan de andere kant heb je dan een 1/4 Jack welke niet in de standaard computer past. Heb je daar een tussenstuk voor of een speciale audiokaart?

Groet,

Mako

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, dan zitten we daar ook al goed. Met welk opnameprogramma wil je opnames gaan maken? Ik neem aan dat dit niet gewoon via de Windows Recorder moet gebeuren?

Ik begin simpel... Met audacity, heb ik op school leren gebruiken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet vertrouwd met Audacity, maar staat de microfoon daar bij de instellingen wel correct ingesteld?

Zie je tevens de microfoon terug onder Start - Configuratiescherm - Hardware en Geluiden - Geluid, tabblad Microfoon?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet vertrouwd met Audacity, maar staat de microfoon daar bij de instellingen wel correct ingesteld?

Zie je tevens de microfoon terug onder Start - Configuratiescherm - Hardware en Geluiden - Geluid, tabblad Microfoon?

Ik zie wel een micro maar het is niet de micro die ik in plug.

Ik heb getest met die micro af te zetten. Maar hij geeft die andere niet weer.

De instellingen van audacity is vrij simpel. Neemt gewoon de microfoon die is ingesteld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware icon_e_wink.gif

http://speccy.piriform.com/results/UPmjTjKOq1BmoSdvvq3qi6g

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar Start - Configuratiescherm - Hardware en Geluiden - Geluid

Klik op het tabblad Opnemen

Rechtsklik en selecteer Uitgeschakelde apparaten weergeven

Maak een schermafbeelding van dit venster en voeg dit toe aan je volgende bericht. Hoe je een schermafbeelding kan maken lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.