Ga naar inhoud

Probleem met USB Video-Grabber


Edema

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb onlangs bij de Lidl een SilverCrest USB Video-Grabber gekocht. Nu ben ik een stapel oude videobanden van mijn ouders aan het overzetten naar de pc. Ik heb alle drivers en software geïnstalleerd en een deel van een video is perfect overgezet naar mijn PC.

Nu kom ik een aantal video's tegen waarbij ik problemen heb. Het gaat om opnames met een camera die zijn overgezet op een videoband, ik kan de video afspelen op mijn computer met het programma PowerDirector wat bij de Video-Grabber is meegeleverd. Wanneer ik daar op opnemen druk gaat dat een paar minuten goed, maar dan spring er een melding in beeld, "Op deze film rust auteursrecht. Opnemen is verboden.". Nu lees ik op verschillende forums en websites over een beveiliging die op videobanden zou zitten, maar dit is een eigen opname dan is het toch raar dat ik dat niet over kan zetten naar de pc.

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Groeten Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Stefan,

Welkom op PCH !

Wanneer ik daar op opnemen druk gaat dat een paar minuten goed, maar dan spring er een melding in beeld, "Op deze film rust auteursrecht. Opnemen is verboden.".

Nu lees ik op verschillende forums en websites over een beveiliging die op videobanden zou zitten, maar dit is een eigen opname

Naar mijn weten zijn er twee soorten beveiliging bij videobanden, namelijk Opnamebeveiliging en Kopieerbeveiling [macrovision]

Kopieerbeveiliging bij videobanden heeft inderdaad te maken met auteursrechten en octrooien.

Opnamebeveiliging [eigen opname] bij videobanden is een lipje bij een videoband, zie scherm afbeelding.

post-41531-1417705307,3703_thumb.jpg

Dat lipje kan men breken om te zorgen dat men een videoband niet meer kan gebruiken [overschrijven met een andere opname].

In feite hetzelfde als bij cassettebandjes.

Kijk dus bij de videobanden die je niet kan digitaliseren of dat lipje ontbreekt.

Vroeger als men onverwacht een film [bijvoorbeeld] wilt opnemen en geen nieuwe/ongebruikte videoband in huis heeft, dan plakt men dat gaatje [ontstaan nadat het lipje is afgebroken] met tape/plakband.

In de videorecorder zit een sensor [of zo iets] die tegen dat lipje komt of dat lipje raakt, en de signalen doorgeeft, als je op Opname klikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bedankt voor uw reactie. Helaas heb ik met het probleem van de kopieerbeveiliging te maken. Het verhaal met het lipje is mij bekend en daar ligt het probleem helaas niet.

Is er een manier dat ik die macrovision kan omzeilen, ik ben naar mijn weten niet illegaal bezig en zou ik dat toch mogen omzeilen. Het zijn gefilmde opnames met de videocamera welke later over zijn gezet op videobanden.

Ik hoop dat er toch een oplossing voor te vinden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Stefan,

Het blijft toch vreemd dat je eigen-opname-videobanden niet kan digitaliseren, want daar zit zeker geen kopieerbeveiliging op, ik geloof je wel!.

Ik heb tig videobanden gedigitaliseerd zonder problemen.

Wel gebruik ik een audio /video scart adapter 21 pin [Euro connector], bevestigd aan de achterkant van de videorecorder.

Wellicht de moeite waard om te proberen.

Adapter scart video in Kabel en stekker voor beeld en geluid kopen voor de beste prijs met Koopkeus.nl

Misschien een andere [oudere] videorecorder gebruiken ;-)

Een alternatief is om bij de Hema [bijvoorbeeld] te laten doen, als de beelden op de videobanden dierbaar zijn.

naar dvd - HEMA

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.