Ga naar inhoud

Scherm uitval bij streamen


JanJoost

Aanbevolen berichten

Als ik een stream kijk via internet valt het beeldscherm na plm 20 minuten uit. Er zit dan niets anders op dan de computer helemaal uit te schakelen en opnieuw op te starten. Ik kijk via hetzelfde beeldscherm ook TV ( Digitenne ) en heb dan geen last. Ook verwisseln van scherm lost het probleem niet op. Het lijkt op een of andere instelling te zijn die verkeerd staat. Ik gebruik een Scart kabel en HDMI kabel.

Iemand enig idee wat te doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het te maken kunnen hebben met de temperatuur van de Videokaart ? En hoe is dat checken ?

Dat kan je aflezen via Speccy, indien je wil kan je het logje ook hier nog plaatsen zodat men je verder kan helpen.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt blijkbaar de slaapstand functie ingeschakeld, ook dat je harde schijf na 20 minuten uitvalt.

Schakel die functies eens uit door ze op NOOIT te zetten, ook andere zoals beeldscherm... schakel ze maar eens uit via start-> configuratiescherm-> energiebeheer-> schema- instellingen wijzigen en geavanceerde energie- instellingen wijzigen.

Probeer dan eens of je het probleem nog hebt.

post-23245-1417705340,8152_thumb.png

Dat de temperatuur niet aanwezig is dat heeft met het afwezig zijn van de ondersteuning ervan te maken voor zover ik er van op de hoogte ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel het uitschakelen van de harde schijf als het in slaapstaand gaan moeten uitgeschakeld zijn, dus op NOOIT staan.

De slaapstand bereik je ook via start-> configuratiescherm-> energiebeheer.

Klik er op wijzigen wanneer de computer in slaapstand gaat.

post-23245-1417705340,843_thumb.jpg

Ook via de functie de schema- instellingen wijzigen geraak je in het venster waar je de slaapstand kan uitschakelen.

post-23245-1417705340,8755_thumb.jpg

post-23245-1417705340,9114_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar had ik het ook gedaan, maar ik dacht dat :

Energieprofiel

Actief energiebeheerschema Aanbevolen instellingen

Slaapstand Ingeschakeld

Schakel monitor uit na: (Bij het aansluiten van netstroom) Nooit

Schakel harde schijf uit na: (Bij het aansluiten van netstroom) Nooit

Stoppen na: (Bij het aansluiten van netstroom) Nooit

Screensaver Uitgeschakeld

Slaapstand ingeschakeld ook aangepast diende te worden, maar dat zie ik niet terug als ik Speccy draai. Anyway, ik heb een paar filmpjes laten draaien, 1*28 minuten en 1* 54 minuten en hij ging niet uit. Dus het lijkt verholpen met jouw adviezen Clarkie ! Ik zal het nog wat langer testen maar jij voor dit moment hiervoor bedankt. Oja, wat zijn acceptabele temperaturen voor harde schijf, processor, moederbord ed ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.