Ga naar inhoud

tv-kaart geeft enkel zwart-wit beelden


lvd

Aanbevolen berichten

Mijn TV-beelden hebben haast geen kleur meer, dus min of meer zwart-wit. Ik heb geen idee hoe dit kan gebeurd zijn.

Mijn TV-kaart is een Creatix SAA7131.

Naar het schijnt moet ik die TV-kaart eerst verwijderen en daarna met F5 weer terugplaatsen.

Deze instructie is mij te onduidelijk. Verwijderen: is dit dan 'uitschakelen' of 'installatie ongedaan maken'? En als ik dat dan heb uitgevoerd, moet ik dan gewoon weer op de functietoets F5 klikken of moet ik eerst de PC opnieuw opstarten?

Help ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe dit eerst:

Download Free PC Audit naar je PC.

Klik op freepcaudit.exe

Op het scherm met "Scanning .... Please wait", wacht je tot het programma klaar is.

Klik nu op "file" en dan op "save as".

Geef het .txt-bestand een eigen naam en klik op "opslaan".

Open het .txt.-bestand en verwijder volgende regels :

Klik nu op toetsen CTRL + F

Typ nu dit: key:

Verwijder de key code

Druk nu op F3

Dit uitvoeren tot alle keys verwijderd zijn.

Niets anders verwijderen!

Dan via "bestand" op "opslaan" klikken.

Hang dit .txt-bestand als bijlage aan je volgende bericht.

Hoe hang je een bijlage aan je volgende bericht ?

Scroll naar beneden onder je bericht.

Klik op "Beheer bijlagen"

Klik op "Bladeren" en zoek naar het bestand op je PC.

Klik op "Uploaden".

Het .txt-bestand wordt nu toegevoegd aan je bericht.

Venster sluiten.

Klik onder je bericht op "Reactie versturen".

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fabrikant van mijn PC (Medion) gaf letterlijk hetvolgende antwoord op mijn vraag hoe ik terug kleur zou krijgen op mijn TV-beelden:

"U moet de TV-kaart verwijderen en opnieuw installeren.

- U gaat naar Start --> Configuratiescherm en kiest aan de linkerkant voor Klassieke Weergave.

- Dan opent u Apparaatbeheer. Er zal een nieuw venster openen.

- Selecteer de TV-kaart Creatix SAA7131 en verwijder deze. Daartna drukt u op F5 om opnieuw te zoeken naar Apparaten"

Dus:

* als ik bij de TV-kaart rechtsklik met de muis, dan zie ik als mogelijkheden 'Uitzetten' of 'Installatie ongedaan maken'. 'Verwijderen' staat er in die bewoordingen niet bij. Ik veronderstel (dat is juist mijn vraag) dat ik moet de-installeren???

* en de tweede stap: F5 om opnieuw naar apparaten te zoeken. Moet ik dat onmiddellijk doen na het 'verwijderen' van de TV-kaart, of moet ik eerst de PC heropstarten ???

* het komt er eigenlijk op neer dat als een kaart zijn werk niet meer (goed) doet, je de-installeert en daarna opnieuw installeert. Alleen weet ik niet goed (zoals blijkt) hoe je dat precies moet doen...

Tussen haakjes: Medion laat niet meer van zich horen, dus richt ik mij tot dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat gewoon naar apparatenbeheer.

Met de rechtermuisknop TV-kaart 'Installatie ongedaan maken'

Dan wordt het rood of gele teken.

Dan op F5 drukken (bij mij werkt zoiets niet) ofwel op bovenste computer in apparatenbeheer klikken en actie -->zoeken naar gewijzigde apparaten

Als je een cd hebt dan die eerst in de cdrom leggen.

Dan windows zal windows op de cd zoeken.

Mogelijk is uw TV-kaart plug & play maar dat denk ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.