Ga naar inhoud

tvkaarten en digitale tv via telenet


jupi

Aanbevolen berichten

Hallo,

momenteel hebben wij thuis nog kabeltv en kijk ik zelf tv via mijn pc en een tv kaart van avermedia. Nu overwegen mijn ouders om over te schakelen naar digitale tv en vraag ik me af of ik dan nog langer via mijn pc tv kan kijken.

De digitale tv zou via telenet zijn.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Graag wat tips of duiding.

Dank bij voorbaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je met de coax kabel de "distributie" en betekent dit ook dat dit abo dan niet mag worden opgezegd. Want volgens de info die we kregen, via reclmaefoler, mocht dit alles worden opgezegd.

Kan ik dan nog steeds de "gewone" zenders ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het digitale abonnement zit nog steeds het analoge aanbod. In feite is er weinig verschil tussen analoog en digitaal puur wat transport betreft. Beide signalen komen via de coax kabel binnen, alleen op een andere frequentie. De digitale worden via de digibox of digicorder ontvangen, de analoge via je normale TV tuner. Dus in feite krijg je sommige zenders twee maal binnen, een keer analoog en een keer digitaal. Het is wel zo dat het analoge aanbod steeds verder wordt afgebouwd, het is de bedoeling dat het uiteindelijk verdwijnt.

Een collega maakte me opmerkzaam dat ik nog een stukje informatie vergeten ben :

Als je ook een internetabonnement hebt bij Telenet kan je via Yelo ook digitale zenders op je pc bekijken...dat gaat uiteraard wel van je maandelijks volume af.

Extra info hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelik bedankt voor deze duideliijke antwoorden. Zelf las ik ook nog eens wat meer over die yelo. Heb ik het goed dat je via deze site gewoon elk kanaal kan bekijken en dit digitaal? Kan ik dan ook opnemen via deze weg of niet?

Jullie hebben me zeker al goed gehopen in elk geval bedankt voor deze hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal (momenteel toch niet). Het is een selectie van de beschikbare kanalen. Opnemen kan niet, maar je kan wel je digicorder (als je die hebt) via het internet programmeren. Je hebt ook een on-line TV gids enz... . Yelo is nog in ontwikkeling dus er zal nog wel één en ander veranderen. Momenteel is het gratis, maar of het zo blijft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké,

ik besluit dus:

- annaloog kun je in principe altijd kijken ook al heb je een digitaal abonnement.

- Digitaal kun je een beperkt aanbod zien via yelo

Gaat dit yelo dan om een aantal kanalen dat je kan zien of is het gewoon een aantal programma's dat je kan bekijken?

In welke zin is het beperkt? Want extra zenders heb ik niet van doen, canvas, vrt en vt4 volstaat in principe.

Nogmaals bedankt voor de hullp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, analoog kan je altijd blijven ontvangen op de klassieke manier.

De kanalen die je op PC (en ook op Iphone enz) kan zien komen over het internet, het is dus een vorm van "video streaming" en wordt ook meegerekend in je internet verbruik. Het zijn bepaalde kanalen die worden doorgegeven voor zover ik weet (ik gebruik het zelf zelden).

Vrt en Canvas worden momenteel via internet doorgegeven VT4 niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.