Ga naar inhoud

Twee foto's op een scherm


JOHANVAN

Aanbevolen berichten

Geachte,

onder Downloads/Multimedia/Fotobewerking vond ik een programma: 2Pic beschreven door lid Dr4C.

Deze gegevens blijken al wat oud maar ik heb toch het programmaatje met veel moeite kunnen downloaden.

Ik heb zo'n programma broodnodig daar ik foto's genomen in IR wil vergelijken met foto's in normaal opname (normale licht-opname) Aan de hand van deze vergelijking kan ik via de ondertekening, sterk beschadigde schilderijen en tekeningen reconstrueren.

Ik ben nu bezig aan de muurschilderingen van een gewezen krijgsgevangenkamp in Zedelgem.

Het programma: "2Pic" zou werkelijk aan alle verwachtingen kunnen voldoen ware het niet dat ik geen enkele foto kan openen noch in het linker- noch in het rechtervenster. Waarschijnlijk is er weer wat mis met de een of andere .dll.

Ook het zoeken in de diverse mappen verloopt zeer moeilijk; soms kan ik ze echt niet openen (aanklikken gaat nog net).

Kan er me iemand op het goede spoor zetten a.u.b.

Het downloaden van het programma verliep ook al moeilijk vermits het uit een reeks programma's komt dat niet door Windows wordt ondersteund;(sic!)

Alle hulp is welkom.

JOHANVAN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

misschien moet ik het programma maar eens opnieuw installeren met de link van Jürgen. Evenwel het downloaden van het programma en één foto gaat nog wel maar het openen van het tweede beeld lukt maar niet. Het is alsof ik op een "dode" knop duw als ik een tweede foto wil openen.

De eerste download heb ik gedaan vanop de website:2 Pic

Ik ken de truc niet om te schrijven: Ik gebruik deze link,... sorry hoor

Ik probeer het opnieuw,

Johanvan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gedownload en geinstalleerd en geen enkel probleem met XP.

Ik heb de map gekopieerd en dan de orgineel verwijdert.

En het werkt nog prima. Dus geen DLL probleem.

Ik heb ook uw download als van Jurgen gebruikt en geen probleem.

Je kan enkel de afbeelding gebruiken die je bij optie / instellingen staan vermeldt.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik zal deze discussie maar sluiten want het is overduidelijk dat de fout dan niet in het programma is te vinden maar wel in mijn PC.

Dank voor al de goede raad en ik zal zeker die ander programma's gebruiken. Hoewel in Photoshop CS3 gaat dat ook. Ik wou gewoon een klein programmaatje. Ik schreef ook de ontwerper: Peter Moor aan en die begrijpt ook niet wat er aan de hand is. Ik kreeg van hem wel een rechtstreekse link voor Perro Ministeck Creator met deze link:http://www.petermoor.nl/temporary/Perro_setup100.exe

en het werkt perfect. Op de website kwam er voortdurend een foutmelding dat het programma geen geldige Windows 32-toepassing was waarna de download gewoon werd afgesloten.

JOHANVAN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.