Ga naar inhoud

USB-apparaten worden niet herkend.


Jozef

Aanbevolen berichten

Dag,

Sinds een paar dagen is er een probleem met de verbinding met USB-apparaten op mijn pc (windows XP).

Bij elke USB-apparaat, zoals: Mp3-spelers(zowel Sony als Apple), externe harde schijf (Lacie), usb-sticks... komt de volgende melding:

"Het USB-apparaat wordt niet herkend."

Ik heb dit bij al mijn apparaten behalve de webcam, het toetsenbord, muis en mijn digitale camera, deze waren dan ook al lang voor het probleem aangeschakeld.

Vlak voor het probleem zich voordeed, heb ik mijn nieuwe Ipod Touch geïnstalleerd, maar ik weet niet of dit hiermee iets te maken kan hebben.

Dat er af en toe vensters komen met vermelding 'hersteld van een ernstige fout', gebeurt wel vaker, maar in de afgelopen dagen kwam er een schermvullende melding dat het systeem hersteld was van een ernstige systeemfout en de pc schakelde zichzelf uit en startte opnieuw op.

Ik heb het al proberen op te lossen via het systeemherstelpunt, maar de pc meldt telkens dat er geen instelling veranderd is. Terugkeren naar een herstelpunt lukt dus niet.

Is er voor het terug herkennen van de verwisselbare schijven een eenvoudige oplossing of is er meer aan de hand?

Met vriendelijke groeten,

Jo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eens het volgende:

Terwijl de USB-apparaten in de pc zitten.

1.Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ Devmgmt.msc en klik op OK.

2.Open het menu Actie en klik op Zoeken naar gewijzigde apparaten. 3.Windows herkent nu nieuwe apparaten.

Sluit Apparaatbeheer en het Configuratiescherm.

Geeft dit enige verandering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlak voor het probleem zich voordeed, heb ik mijn nieuwe Ipod Touch geïnstalleerd, maar ik weet niet of dit hiermee iets te maken kan hebben.

Ik ken iemand die ook zijn Ipod nano het aangesloten en de USB poorten niet meer herkent worden.

Volgens mij door de drivers die Apple bij itunes doet(kan er helemaal naast zitten.)

Staan er bij Apparaatbeheer ergens gele uitroeptekentje.

Installeer ook de drivers van die apparaten(als die er zijn natuurlijk)

Ook de drivers van je moederbord eens (her)installeren, dit kan ook problemen oplossen met USB poorten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.