Ga naar inhoud

USB camera niet herkend


reneemettrie

Aanbevolen berichten

Ik heb een Sports 1080P H.264 Full HD camera aangeschaft.

Als ik de micro SD kaart in een kaartlezer steek, wordt deze herkend en zie ik de JPG en MOV bestanden.

Maar als ik de camera rechtstreeks aansluit via de USB kabel, hoor ik enkel het bekende klikje maar zie verder niets in de Verkenner.

Op een oud Windows XP toestel kreeg k een bericht ivm New Hardware (BDA Slip-Deframer) en begon de installatie van een driver, maar daarna zie ik in de Verkenner enkel wat de camera op dat ogenblik ziet, à la webcam. Ik zie geen bestanden.

Op het windows 7 toestel heb ik al het volgende gedaan (gebaseerd op een oude post in het archief): device manager - serial bus controller - properties - USB root Hub - bij alle 8 bij power management afgevinkt: "allow computer to turn off this device to save power". Dit lost het probleem niet op.

Via google heb ik al gezocht naar een driver maar vind niets.

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

die actie mbt energiebeheer van de usb-poorten zal dit probleem niet oplossen....

zie je hem wel in configuratiescherm-systeembeheer-compterbeheer-schijfstations? zo ja, geef hem daar een stationsletter.

zo neen, dan kan je overwegen de usbpoorten opnieuw door windows te laten installeren, dat werkt soms wonderbaarlijk in dit soort gevalllen. stap voor stap:

- koppel alle usb-aparaten af

- configuratiescherm (- systeem - hardware) - apparaatbeheer

- als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet.

- selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor: installatie ongedaan maken

- werk zo alle usbvermeldingen af

- herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd.

- daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden.

(nb: onder sommige windows wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart.

dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. belangrijk: werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gezegd, zo gedaan.

PC herstart, tijdje gewacht, muis aangesloten. Na 10 min werkte die nog niet.

Alle USB toestanden dan weer ingeschakeld, naar updates gezocht, kreeg steeds de melding dat de laatste update al geïnstalleerd was.

Heb dan weer herstart, muis werkt weer, maar camera nog steeds niet herkend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit je antwoord maak ik op dat je de optie 'uitschakelen' hebt gekozen, terwijl dat had moeten zijn 'installatie ongedaan maken'(heet soms ook verwijderen).

met uitschakelen bereik je dus niet het gewenste effect dat windows de poorten opnieuw installeert.

kortom: goed lezen en opnieuw uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor je moeite!

Heb het nu exact gedaan zoals beschreven.

Na herstarten een aantal geluidjes gehoord + melding installaties.

Dan camera aangesloten:

Berichten:

-" Stuurprogs aan het installeren"

-" Gereed voor gebruik"

- " J1455 apparaatstuurprog is geïnstalleerd"

Maar ik zag nog altijd niets van de camera...

Computer herstart, camera teug aangesloten

Berichten:

-"Apparaat wordt niet herkend"

-"Stuurprogramma niet geïnstalleerd"

Bij apparaatbeheer zie ik nu een unknown device (dat er voorheen niet stond) met volgende eigenschappen:

post-13759-1417705861,4466_thumb.jpg

post-13759-1417705861,4802_thumb.jpg

post-13759-1417705861,5168_thumb.jpg

Vandaag op een andere PC onder Windows 7 geprobeerd (niet de mijne, dus niets speciaals gedaan): ook geen camera te zien.

Kan ik nu softwarematig nog iets doen of moet ik eens proberen een andere USB kabel (korter?) te kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan kunnen we de usbpoorten verder als oorzaak uitsluiten.

volgens specs die ik vond op het net zou het apparaat w7 compatibel zijn.

dus is nu de vraag: hoever is jouw w7 met updates, staat servicepack1 erop, en ben je helemaal bij?

laat het camera-tje aangesloten als je windows naar updates laat zoeken, dat wil nog wel eens helpen.

rechtklik ook eens op dat unknown device en kies stuurprogramma bijwerken, waarna je toesteming geeft om ook op internet te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geraak van de wal in de sloot...

Had gegoogled op "unkwown device in apparaatbeheer" en ben terecht gekomen bij een tool van Microsoft om driver problemen op te lossen. Op het einde kreeg ik de melding dat dit mislukt is.

Heb dan alle stappen vanaf Installatie ongedaan maken opnieuw uitgevoerd. Unknown device staat er niet meer...

Windows checkt elke dag voor automatische updates. ServicePack 1.

Maar nu wou ik eens proberen de SD kaart in de kaartlezer te formatteren. En nu crasht de Windows Verkenner telkens als ik met de rechter muisknop op die SD kaart klik! Trouwens ook als ik met de rechtermuisknop op een USB stick of de C -schijf klik. Niet als ik met RMK op een map klik.

Ik weet niet hoe ik dat moet oplossen :( :( :( ???

Weet ook niet wat het alternatief is voor rechter muisknop, vind nergens de opdrachten terug die in het snelmenu staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, een ongeluk komt zelden alleen....

wat ik eerst zou doen: zet een herstelpunt terug van een paar dagen geleden (start-programma's-bureauaccessoires-systeemwerkset-systeemherstel en volg daar de wizzard)

en als dat niet helpt, dan vind je wellicht hier een oplossing (gezien de engelse termen in je eerdere posts zal dat geen probleem zijn): Right click causes explorer crash fix - Windows 7 Help Forums

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.