Ga naar inhoud

USB Cassette converter


rdcoster

Aanbevolen berichten

Ik kocht een cassette converter in Aldi en krijg die maar niet aan de praat.

Ik stuurde reeds mails naar de leverancier (www.Teknihall.be), maar hun suggesties gaven geen resultaat.

Tot uiteindelijk het toestel geruild werd voor een nieuw. Tot zover de voorgeschiedenis.

Het probleem is dat men in de meegeleverde software ( Audacity van Envivo) in het scherm "voorkeuren" het opname apparaat moet kunnen instellen op "USB audio device". Maar dit keuzeitem verschijnt niet op mijn scherm.

Omdat dit het tweede toestel waarbij dit gebeurd denk ik eerder aan een verkeerde instelling op mijn laptop.

Nog meegeven dat ik in de "device manager" een geel vraagteken krijg bij USB-device, wat zou wijzen op een ontbrekende driver.

Heeelp.

[ATTACH]16957[/ATTACH]

Cassette op USB.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste 'stegisoft',

Hetgeen je voorstelt had ik reeds geprobeerd, maar de installtie-CD bevat slechts één executable.

Het zou dan zo moeten zijn dat bij opstarten van 'Audacity" in de voorkeuren een USB-audio device verschijnt, maar dit is niet het geval.

Ik kan nog melden dat ik ook een Lenco platendraaier heb met USB-uitgang en die loopt (toevallig !!) met dezelfde software.

Na hardware-matig aansuiten van deze PU ziet de software in de voorkeuren het USB-apparaat. Waarom niet met die cassette-converter ?? Ik heb de screendump daarvantoegevoegd in het word-document.

[ATTACH]16969[/ATTACH]

Cassette op USB.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich is dat normaal aangezien het "USB audio device" geen driver heeft en dus niet bestaat voor Audacity.

Je kan het volgende eens proberen.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Laat de installatiesoftware van de cassettespeler lopen vóór je het toestel aansluit.

Dan het toestel aansluiten en kijken of er nog steeds een fout staat in apparaatbeheer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helpt allemaal niet.

Nog even recapituleren: als ik de cassette converter aansluit op de USB poort hoor ik een geluidsignaal en komt de boodschap 'nieuwe hardware gevonden'.

Op dat moment zie ik in het venster 'apparaatbeheer' een geelkleurig vraagteken verschijnen bij 'overige apparaten' en bij sub-item 'USB Audio Device'. (zie screendump in bijlage).

Volgens mij wijst dit erop dat de hardware idd gedetecteerd is maar dat de software driver ontbreekt.

Op de bijgeleverde mini-CD staat niets meer dan één 'Audacity' executable wat volgens het handboek voldoende zou moeten zijn (zie voorgaande mails). In bijlage ook de inhoud van de CD.

Ik begrijp er helemaal niets meer van!! Tussen haakjes: op een desktopPC geprobeerd en zelfde verschijnsel.

[ATTACH]16991[/ATTACH]

Apparaatbeheer.doc

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.