Ga naar inhoud

usb video grabber silvercrest


willem

Aanbevolen berichten

beste leden.

allereerst zal ik mij even voorstellen aangezien ik nieuw ben hier.

mijn naam is Willem en ben geen super ster met computers.

ik werk met een laptop en weet hoe windows werkt, weet hoe ik moet downloaden etc.

beetje de basis dus.

voor meer info: vraag maar raak!!!:-)

mijn probleem:

ik ben 3 jaar geleden naar afrika geweest met mijn vrouw en heb daar video opnames gemaakt.

de videocamera is een sony, model DCR-HC23E. met kleine tapes.

nu heb ik bij de lidl de silvercrest USB-Video-Grabber gekocht om de beelden te kunnen digitaliseren.

dit lukt me echter niet.

ik sluit de camera aan met de bij geleverde kabels. (wit-rood-geel tulp)

er zit ook nog een S-video aansluiting bij maar deze zit niet op de camera dus laat ik deze ongemoeid.

als ik het programma start wat bijgeleverd is bij de Grabber (PowerDirector 9) dan vind hij de camera wel maar hij krijgt geen beeld door. wel komt het geluid over het programma als ik de band op de camera afspeel. ik heb internet al af lopen struinen maar ik vind geen passend antwoord op mijn probleem.

ik heb overigens de driver geinstalleerd die op de disc bijgeleverd was dus dit is het ook niet.

ik beschik ook over het programma Pinnacle Studio 16 maar deze detecteert de gehele camera niet. start elke x de webcam op.

weet iemand misschien wat ik moet doen? het enige wat ik nog kan verzinnen momenteel is niet zo goed voor mijn spullen:dong::dong::dong: :D

groetjes,

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Willem,

:welkom: op PCH!

Probeer het volgende:

als ik het programma start wat bijgeleverd is bij de Grabber (PowerDirector 9) dan vind hij de camera wel maar hij krijgt geen beeld door. wel komt het geluid over het programma als ik de band op de camera afspeel.

U zou ergens moeten kunnen instellen dat het om PAL /SECAM beelden gaat, indien mogelijk.

ik beschik ook over het programma Pinnacle Studio 16 maar deze detecteert de gehele camera niet. start elke x de webcam op.

Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat op de computer géén S-Video aansluiting en/of Composite aansluiting aanwezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.