Beste bezoeker,
Welkom op PC Helpforum!

Ben je op zoek naar GRATIS hulp voor je computerprobleem?

Word vandaag lid, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt je graag verder.
Je kan lid worden als je hier klikt. Meer dan 40.000 leden deden reeds beroep op onze expertise. PC HELPFORUM vzw HELPT JE GRATIS !

Bent u reeds lid, en u ziet dit bericht? Klik dan rechtsbovenaan op inloggen of klik hier indien u uw wachtwoord bent vergeten.

Discussie gesloten
Resultaten: 1 t/m 10 van 10

Vervorming foto's als bureaubladachtergrond

Dit is een discussie over Vervorming foto's als bureaubladachtergrond in het forum Archief Multimedia , en maakt deel van de Multimedia categorie; Als ik een van mijn foto's als bureaubladachtergrond zet, verschijnen ze steeds vervormd (een beetje in de hoogte uitgerokken). Nochtans ...

Lid

Standaard Vervorming foto's als bureaubladachtergrond

Als ik een van mijn foto's als bureaubladachtergrond zet, verschijnen ze steeds vervormd (een beetje in de hoogte uitgerokken). Nochtans als ik als "schermbeveiliging" om de zoveel seconden een foto laat verschijnen zijn die in perfecte verhouding, ook bij het bekijken van mijn foto's vanuit mijn fotobestanden.

Windows Vista business - Office 2007

Met dank.

VaesVervorming foto's als bureaubladachtergrond-buraublad-achtergrond.jpg

MatsDM
    Guest

Standaard

Hallo Vaes,

Probeer deze optie eens! Werkt het dan niet?
    Vervorming foto's als bureaubladachtergrond-naamloos.jpg

Lid

Standaard

Helaas niet! Ik krijg dan alleen een detail uit de foto (zowat 1/4e).

Vaes

Lid

Standaard

Hoe groot (in pixels) is de foto die je wilt gebruiken? En wat is de resolutie van je beeldscherm?

Lid

Standaard

Ik gebruik foto's van 4288 x 2848 pixels. Resolutie beeldscherm : 1024 x 768

Vaes

Lid

Standaard

Dan zul je misschien best je foto zelf zo bijsnijden dat hij dezelfde breedte/hoogte-verhouding heeft als je beeldscherm.
    Bijsnijden kun je met allerhande programmaatjes doen, zoals Picasa, Irfanview, Gimp, ...

Asus
    Guest

Standaard

Best handig is deze online pixel resizer, geen installatie van extra software benodigd.

Foto uploaden, gewenst aantal pixels aanduiden en downloaden.

Asus
    Guest

Standaard

Hoi vaes,

is het "resizen" van de foto's gelukt ?...

Lid

Standaard

Resizen is geen probleem ; ik doe het via mijn favoriete foto-viewer en -bewerker "fast stone". Ik stel vast dat er bij de linker optie (bolletje aanstippen) ALTIJD vervorming is ; het beeld verspreid zich over het ganse scherm in welke resolutie ik het ook "resize" en in welke verhouding ook! Misschien is dat altijd zo geweest, maar doordat ik meestal landschappen als bureauachtergrondfoto gebruik, valt de vervorming niet zo op.

Tenslotte heb ik de oplossing gevonden bij de rechtse optie. Daar moet ik mijn foto resizen tot het precieze aantal pixels als die van mijn scherm (=dus serieus verkleinen!) en in de verhouding van mijn oorspronkelijke foto. Ik doe het dus als volgt: mijn oorspronkelijke foto meet 4238x2772 pixels d.i. dezelfde verhouding als 1024x670. Enkel als ik mijn foto's tot die pixels reduceer komt mijn foto zonder vervorming over het hele scherm (buiten een blinde strook boven en onder). Zodoende beschouw ik dat probleem als opgelost, dank zij de suggesties van Asus en Kristof, waarvoor hartelijk dank!

Vaes

Asus
    Guest

Standaard

Fijn deze uitvoerige toelichting te lezen !...

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…

Discussie gesloten

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 1
    Laatste bericht: 28 november 2011, 11:02
  2. [OPGELOST] Bureaubladachtergrond
    door Stamperken in forum Archief Windows
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 4 november 2011, 19:59
  3. [OPGELOST] problemen met veranderen bureaubladachtergrond [video]
    door rustycc in forum Archief Windows
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 13 mei 2011, 13:57