Ga naar inhoud

Verwijderen cd-apparaat


Argentatus

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar ik denk het wel. Zo niet, dan excuses daarvoor.

Al lange tijd heb ik problemen met het afspelen van bepaalde cd's, dvd's en cd-roms. Heb er zelfs al een keer een nieuwe dvd-romspeler voor gehaald, en ook dat werkte niet. Nu heb ik ontdekt wat het probleem was, en wel het volgende: mijn laptop had twee spelers geïnstalleerd, namelijk een Slimtype DVD A DS8A3S ATA Device (en dat is de juiste) en een WDC WD1600BEVS-26VAT0 ATA Device. Die twee kunnen natuurlijk niet samen, waardoor ik nooit een schijfje kon laden, en er kwam een hoop gehijg uit mijn laptop. Ik heb die tweede nu gewoon via het apparaatbeheer verwijderd, en de laptop (zoals gevraagd) opnieuw opgestart. Het werkt meteen, maar de laptop heeft vervolgens ook automatisch weer tegen mijn wil die WDC-speler geïnstalleerd, en wil nu weer dat ik mijn laptop opnieuw opstart, zodat dat apparaat weer kan gaan werken. Ik wil dat echter niet! Dan nu mijn vraag: weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?

Alvast bedankt,

Groeten,

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Volgens mij is die WDC WD..... een harde schijf en geen cd-rom.

Welke Windows versie gebruik je?

Kan je het merk, model en modelnummer doorgeven van je laptop?

Voer ook onderstaande uit:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Clarkie,

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik Windows 7 op een Toshiba Satellite L300 -26L, het modelnummer weet ik zo snel niet. Onder op mijn latop staan een "part number" en een "serial nummer". Welke moet ik hebben?

Bij deze de Speccy gegevens van mijn laptop:

http://speccy.piriform.com/results/JcdjL4FcsR0wwOlCwDnxJEy

Vriendelijke groeten,

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je logje ziet er alles goed uit.

Je hebt één cd-rom station en een harde schijf genaamd WDC...........

Ben je zeker dat er in apparaatbeheer 2 cd-rom's aanwezig zijn?

Maak er anders een printscreen van en plaats dat in een volgend bericht.

Je kan blijkbaar wel sommige schijfjes afspelen??

Voer anders de oplossing in deze link eens uit, je kan wel niet de fixit gebruiken, voer de manuele oplossing uit wat bij Windows vista staat zou ook moeten werken voor W7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties! Ik heb de fix van Jean-Pierre gedownload en gebruikt, en dan gaat het allemaal prima. Op een gegeven moment herkent dat programma het probleem en repareert hij het ook, waarna ik gewoon mijn cd kan beluisteren. Toen ik het programma echter weer afsloot, en de cd opnieuw in de laptop deed ging het weer als vanouds. Hij wordt niet geladen en het apparaat begint te blazen. Er zijn een paar cd's die hij wel lijkt te pakken, maar dat zijn vaak gebrande cd's. De "echte" cd's uit de winkel lijken een probleem te geven. Derhalve heb ik twee screenshots toegevoegd. Hopelijk kunnen jullie hier wat mee. Alvast bedankt!

post-41584-1417705283,9764_thumb.jpg

post-41584-1417705284,2506_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste wat me alvast opvalt is het feit dat je een HDD hebt van 160Gb (zie je in Speccy) MAAR verkenner geeft enkel een HDD van 73,2Gb aan.:hmmmm:

Waar is dan de overige ruimte gebleven??

Voor het cd/dvd probleem kun je clarkie zijn tip alvast uitvoeren om dan te zien of dit iets verbeterd.

Zou je als extra eens een afbeelding kunnen maken van je Schijfbeheer?

Dit bereik je door te klikken op Start-rechtsklik op Computer-klik in dat lijstje op Beheren-dan klik je op schijfbeheer.

Nu maak je van dat scherm een afbeelding en voeg je toe als bijlage aan je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie, ik zal de tip van Clarkie morgen uitvoeren ('t is nu wat laat op de avond). Dat van die schijfruimte is mij inderdaad ook opgevallen. Dat is opgetreden nadat ik afgelopen zomer windows 7 op deze laptop had geïnstalleerd. Ik weet niet meer precies wat ik fout deed, maar het had te maken met een keuzescherm waarbij ik 2 harddiskschijfen aan kon klikken. Ik kwam er helaas te laat achter dat ik een fout gemaakt had, dus heb ik het maar zo gelaten. Ik weet niet of dat nog te veranderen is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de pc herstart na het verwijderen van de upperfilters uit het register?

Ik weet niet meer precies wat ik fout deed, maar het had te maken met een keuzescherm waarbij ik 2 harddiskschijfen aan kon klikken. Ik kwam er helaas te laat achter dat ik een fout gemaakt had, dus heb ik het maar zo gelaten. Ik weet niet of dat nog te veranderen is?

Dat is relatief makkelijk op te lossen.

Ga naar het schijfbeheer en maak een afbeelding van de actuele situatie.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.