Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb mij enige tijd geleden via mijn krant het programma Video 2 PC aangeschaft om videobanden naar pc en daarna naar dvd te branden. Als ik het programma start en ik klik op "vastleggen" dan zie ik daar staan "dvd camcorder, hdv camcorder, opname tv signaal, vastleggen webcam, vastleggen via cd, dvd camcorder" maar VHS videorecorder staat daar niet bij en het enige dat ik kan aanklikken is microfoon en dvd camcorder. Via microfoon kan ik het programma starten, met "instellingen" op "lijn ION audio usb 5861 device" en dan neemt hij de klank op maar geen beeld!

Ik heb mij specaal nog een adapter composiet naar scart aangeschaft maar ook dat helpt niet. Ik heb in de winkel verschillende van die programma's gezien van verschillende merken maar ik ben nu niet zinnens om die te kopen en allemaal eens te proberen.

Freddy

post-33185-1417705575,2709_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Freddy dp,

Probeer het volgende:

Sluit de videorecorder aan op de S-video-poort of de Composiet (RCA)-poort op de computer.

Klik in PowerDirector vervolgens op Opnemen (Capture).

Als het goed is wordt de opnameapparaat gedetecteert door PowerDirector

Druk op Play op de videorecorder.

aangepast door iEscape
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geprobeerd videorecorder rechtstreeks aan te sluiten op de pc maar dit werkte niet, maar het is toch de bedoeling om de videorecorder aan te sluiten op de pc met de bijgeleverde adapter van Video 2 PC via USB? Ik krijg de indruk dat hiermee overzetten mogelijk is vanaf alle mogelijke apparaten behalve van vhs videorecorder omdat die niet vermeld staat op de lijst in het scherm van power director.

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Freddy dp,

Hoe sluit u de Video 2 PC aan de videorecorder?

Ik neem aan dat u aan de achterkant van de videorecorder een scart adapter aansluit.

post-41531-1417705579,0012_thumb.jpg

Vervolgens de Video 2PC middels de kabels aansluiten aan de scart adapter.

Wat gebeurd er als u klikt op Opname TV signaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik heb nog speciaal een adapterkabel van composiet naar scart gekocht en de videorecorder via scart aangesloten en de usb aan de achterkant van de pc aangesloten zoals was aanbevolen. Wat betreft TV signaal, alleen als ik op "microfoon" klik kan ik ook de rode startknop activeren, de tijd begint dan wel te lopen maar zoals al gezegd er wordt niets opgenomen.

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry , maar ik begrijp uw vraag niet goed.

Ik zal het nog eens proberen uitleggen: bij aankoop van de video 2 pc was er een kabel bij, een composiet kabel , dus 3 pinnen (wit,rood,geel) langs beide kanten. Op de videorecorder kon ik maar 2 pinnen aansluiten, dus kocht ik een adapterkabel composiet naar scart, omdat er op de videorecorder ook een scartaansluiting is , maar geen s-video aansluiting. Op de video 2 pc is er ook een s-video aansluiting en ik veronderstel dat er er ook wel een kabel te verkrijgen zal zijn van s-video naar scart, maar ik ben niet van zin om een serie kabels te kopen die dan misschien ook niet helpen.

Freddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

@ Freddy,

maar geen s-video aansluiting. Op de video 2 pc is er ook een s-video aansluiting en ik veronderstel dat er er ook wel een kabel te verkrijgen zal zijn van s-video naar scant,

De S-video aansluiting bevindt zich op de scart-adapter.

Behalve de A/V inputs kabel aan te sluiten probeer ook de S-video kabel aan te sluiten (van output naar input).

Dit omdat uw géén video-capture kaart heeft in uw pc.

Neem anders de link in het Bericht #6 nogmaals door.

post-41531-1417705591,5549_thumb.png

maar ik ben niet van zin om een serie kabels te kopen die dan misschien ook niet helpen.

Freddy

Dat is uw keuze en ik wens u succes verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.