Ga naar inhoud

Video_TDR_Failure


dhoeken

Aanbevolen berichten

Hallo sinds eergisteren zit ik hier met een klein probleempje die ik maar niet kan oplossen.

In men vrije tijd probeer ik wat te gamen en dan speel ik ook vooral World Of Warcraft.

Nu is sinds een tijdje een battlenet window bijgekomen je moet namelijk via daar het spel starten.

Nu sinds ik dat extra window heb, kwam er de melding dat ik men HD Graphics moest updaten, dat heb ik ook gedaan.

(via men configuratiescherm ----> apparaatbeheer ----> Beeldschermadapters en zo gezocht naar de laatste versie van met Graphics.

Nu leek alles weer perfect inorde, maar ik was dan een tijdje aan het gamen (1uur 30 min), plots stond men scherm stil, ongeveer 15sec later kreeg ik een Windows scherm die zocht naar de fouten? op ditzelfde scherm stond Video_TDR_Failure rechts onderaan.

Na het opnieuw opstartten werkt alles weer perfect.

Nu het probleem doet zich iedere keer weer voor bij het gamen.

Ik had al gedacht dat men grafische kaart te warm wordt, nu is het wel dat men pc warmer word, maar niet direct om te zeggen oververhit.

Nu de drivers opnieuw installeren? Denk niet echt dat dit noodzakelijk is omdat ik alle update's heb gedaan.

Kan iemand me hier bij helpen? Want ben een beetje ten einde raad.

Ik heb een Acer Aspire E1-571G

met een Intel CORE i.7 processor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je een link naar een Speccy-logje produceren, liefst wanneer je je Acer reeds enige tijd intensief gebruikt en deze link hier posten ?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het moment dat je je logje produceerde zie ik alvast geen alarmerende temperaturen ... je laptop is 9 maanden oud en bij correct gebruik (harde, gladde en stofvrije ondergrond) zou er ook niet overdreven veel stof mogen aanwezig zijn.

Ik heb zo'n vermoeden dat je geen gebruik maakt van de aanwezige Nvidia Geforce 710M bij het gamen, maar dat je dit doet op de Intel HD Graphics 4000 ... op de processor dus ... deze wordt dan geruime tijd zwaar belast en dat gaat gepaard met verhoogde temperaturen.

Je kan switchen naar je Nvidia via het Nvidia configuratiescherm ... neem deze eerdere post eens door om je weg te vinden in de verschillende instellingen en deze aan te passen ... de afbeeldingen (je kan ze vergroten door erop te klikken) komen uit Windows 7 en van een Asus laptop, maar het zou er analoog moeten uitzien op jouw Acer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct gebruik haalden we al aan in bericht #5:

correct gebruik (harde, gladde en stofvrije ondergrond)

Een tafelkleed is echt wel "not done": dit warmt op en trekt "in blazen" omhoog ... hierdoor wordt de ruimte onderaan de laptop verkleind met nog méér opwarming tot gevolg, je komt dus in een vicieuze cirkel terecht ... gebruikt hem dus enkel zoals aangehaald.

Je kan de vrije hoogte tussen tafel en laptop vergroten door onder elke hoek (ter hoogte van de scharnierpunten van het scherm) een halve tennisbal te plaatsen, zie deze afbeelding.

Wat betreft de driver van je Nvidia Geforce 710M: je maakt momenteel gebruik van versie 327.02, de meest recente versie is versie 340.52 die je hier kan downloaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zagen geen nieuwe meldingen van problemen in dit topic, dan lijkt me geen nieuws goed nieuws te zijn ? ...

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.