Ga naar inhoud

Videobestanden spelen niet af


Its Me

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem, ik heb een aantal jaren geleden vakantie films die op video stonden over gezet op DVD , maar dat heb ik gedaan op de volgende manier; video recorder aangesloten op TV en ook een DVD recorder aangesloten en afgespeeld met de video recorder en tegelijk opgenomen met de DVD recorder op zich niets aan de hand afspelen gaat ook goed met de DVD recorder maar al ik de DVD's wil afspelen op een PC of een DVD speler gaat het niet , ik ben er achter dat het UDF bestanden zijn, is er een mogelijkheid om die DVD recorder aan te sluiten op een pc en dat ik de bestanden eventueel converteer naar bruikbare DVD's die op alles af zijn te spelen, het probleem is als de DVD recorder stuk zou gaan dan kan ik ze nergens meer op af spelen, ik hoop dat jullie een oplossing hebben.

MVG

:dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

onderstaande teksten heb ik gevonden, ik weet niet welke windows je gebruikt? lees onderstaande eens.

Bedenk overigens vooraf dat u op een udf-schijf wél megagrote bestanden kunt zetten, maar dat deze niet altijd te lezen zijn door een standaard dvd-speler of een computersysteem op iets anders dan op Windows gebaseerd.

Schakel UDF-ondersteuning in-/uit

Verander de UDF-instelling als u met Windows 98 of Windows ME werkt. Ga hiervoor als volgt te werk:

Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ msconfig in het vak Openen en klik op OK.

Klik op Geavanceerd.

Klik op de optie UDF-bestandssysteem uitschakelen en klik op OK.

Wanneer u wordt gevraagd de computer opnieuw op te starten, klikt u op OK en vervolgens op Ja.

Wanneer de computer opnieuw is opgestart, is de UDF-ondersteuning gewijzigd. Als dit geen verschil uitmaakt, zet u de instelling terug.

Opmerking In het algemeen is het niet nodig om UDF uit te schakelen. Bepaalde stations bieden echter geen ondersteuning voor UDF. Voor dergelijke stations moet UDF uitgeschakeld blijven. Deze stations kunnen geen schijven lezen die alleen het UDF-bestandssysteem gebruiken.

Opmerking Voor dvd-rom's is het UDF-bestandssysteem vereist, tenzij het om UDF Bridge-discs gaat (geschikt voor zowel ISO 9660 als UDF).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie, ik heb nog geen tijd gehad om te reageren ,maar het probleem is opgelost, het is zo als men DVD's brand met een DVD recorder wordt de DVD niet automatisch gesloten , dat moet later handmatig gebeuren " finaliseren" heet dat en als dat is gebeurd kan je de DVD's afspelen op iedere DVD speler , is de DVD niet gefinaliseerd kan je hem alleen afspelen op de DVD Rec. waar hij mee is gebrand, ik dank jullie evengoed voor het mee denken,maar het is gelukkig opgelost.

Groeten uit Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.