Ga naar inhoud

Winamp-Windows Media Player-Pc remote control.


Custard

Aanbevolen berichten

Beste

Al lang geleden heb ik moeilijkheden met het afspelen van bepaalde mp3 bestanden. Ik gebruik sinds en nog steeds Winamp als mediaplayer. Wat nu het probleem is is dat ik een enorme database aan muziek heb (2,5 TB) Afspelen gaat vlot tot hij bepaalde muziekmappen tegenkomt en de muziekbestanden niet wil afspelen. Ik heb erop gelet dat het alleen geripte cd's waren die de speler niet wou afspelen. Tot zover was dat het geval. Na enige tijd viel mij op dat telkens het een andere muziekmap was die de speler niet wou afspelen. Dus m.a.w. dan die 1ne map NIET en daarna die 1ne map WEL. De speler wisselde/wisselt bepaalde mappen onwillekeurig alsof hij dan wel "goesting" heeft om die bepaalde map af te spelen en dan weer niet. Het is dus nooit dezelfde map die hapert. Mijn versie van Winamp is legaal van de officiële website gedownload. Al van de pc afgezwierd en terug geïnstalleerd maar het probleem blijft aanhouden. Wat ik meestal doe is de map die niet wil afspelen terug converteren van mp3 naar mp3 met Switch Sound File Converter en dan is het opgelost. Maar ik kan toch steeds niet alles wat hij niet wil afspelen blijven converteren!!? Dat is op de duur onbegonnen werk omdat het zoveel muziek is. Ook doet Winamp raar sinds de computer mijn PC remote controller heeft gedetecteerd. Er blijft bij het openen van Winamp een foutmelding verschijnen van een soort van remote invoegtoepassing 'sleep dll'. (het vensterje gaat enorm vlug open en dicht). Mijn vraag is ook of dat een mediaspeler zoveel muziek wel aankan????

Nu komt er nog eens bij dat ik speciaal een pc remote controller heb gekocht om Winamp te willen besturen via afstand maar dit controllertje werkt niet naar behoren. Dus heb ik even Winamp gelaten voor wat het was en WMP terug zijn gang laten gaan. Na al die jaartjes is het terug allemaal uitzoeken hoe het werkt natuurlijk. Alleen de pc remote controller werkt WEL met WMP. Het spijtige aan deze zaak is dat ik niet graag met WMP wil afspelen. Metagegevens en consorten is anders als bij Winamp denk ik?!? Plus Winamp scant veel vlugger heb ik de indruk. Wat ik eigenlijk wil is dat ik met men pc remote controller Winamp wil besturen. Het spijtige is dat ik weinig info kan vinden over dit apparaatje en dat er een manier kan zijn om deze 2 compatibel te maken.

Voor wat het waard is, al mijn muziek komt van cd's EN van het internet geplukt. Veel van betrouwbare bron.

Ik heb ook nog een reactie gestuurd i.v.m. browserproblemen wat ook veranderingen en complicaties heeft meegebracht dat de pc trager werkt en men browser enorm traag en raar doet. Als dit invloed zou hebben op mijn programma's??? Let me know alsjeblief??? Heb ondertussen een schrik gevat van malware en virussen en van die toestanden. Ik wil deze pc niet naar de vaantjes helpen zoals ik mijn 1ste heb gemarteld tot deze tilt sloeg lol.

In elk geval ik hoop dat het kan opgelost worden. Niet perfect maar ben al tevreden met antwoorden en dat het toch ietsje kan opgelost worden.

Cheers

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb ook nog een reactie gestuurd i.v.m. browserproblemen wat ook veranderingen en complicaties heeft meegebracht dat de pc trager werkt en men browser enorm traag en raar doet. Als dit invloed zou hebben op mijn programma's??? Let me know alsjeblief??? Heb ondertussen een schrik gevat van malware en virussen en van die toestanden. Ik wil deze pc niet naar de vaantjes helpen zoals ik mijn 1ste heb gemarteld tot deze tilt sloeg lol.

Hiermee bedoel je waarschijnlijk deze vraag: http://www.pc-helpforum.be/f168/browser-problemen-weeral-68659/

Daar werd reeds een reactie geplaatst om te starten met een malware cleaning.

Laat ons eerst afwachten wat dat oplevert en dan zien of daarmee ook het probleem van de remote controller is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen van kape al hulp gehad. Winamp heb ik er afgegooid en Windows Media Player uitgeschakeld. Ik blijf problemen hebben met Winamp. Een Sleepless.dll bestand blijft opduiken en ik blijf vensters krijgen die ik meerdere maal moet dichtklikken. Telkens een MSV.....melding dat ontbreekt naar het schijnt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi kweezie

Ik heb de indruk dat mijn browserproblemen niet gepaard gaan met de problemen die winamp heeft. De speler blijft de error "Sleepless.dll ontbreekt". Hij sluit ook telkens af als ik mijn geselecteerde mappen wil laten scannen naar muziek (na een korte tijd scannen bedoel ik dan blijft hij steken en geeft de melding dat er een fout is ontstaan en dat de speler afgesloten wordt).

Al van alles geprobeerd maar het lukt niet. Wat kan dit betekenen? Bestaat er een krachtige speler die simpel in bediening is en veel muziek aankan (en ook kan bediend worden met men nieuwe pc remote controller :-) lol)????? Ik vond tot nu toe dat Winamp heel goed was en is maar wat er eigenlijk aan de hand is???

Cheers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen men oogjes laten vallen op de scanning van winamp (de muziekmappen). Bij een bepaalde map stopt deze met scannen en sluit winamp af wegens problemen. Die map(pen) heb ik er al 1 voor 1 gewist, hopend dat het opgelost zou zijn. Of ben ik misschien te voorbarig met dat wissen? Wat kan hier de oorzaak van zijn? Al mijn mp3 bestanden zijn gescand voor malware of virussen. Uiteraard heb ik de bestanden getagd zoals het hoort en ben ik daar nog steeds mee bezig omdat het heel veel muziek is.

Dat naarstig dll-bestandje heb ik gevonden (het kwam verder van WinLIRC, plug-in) en uit winamp gegooid dus dat is al geen probleem meer. Plus dat men browserprobleem opgelost is en niks destructiefs heeft aangericht.

De vraag blijft dus waarom winamp stopt bij een bepaalde muziekmap en dan een foutmelding geeft EN afsluit. Wat ik wel altijd heb is dat als ik muziek download of rip het in een toegewezen map terecht komt en er een soort van slotje op de map komt te staan. Soms is het zo als ik die mappen wil knippen/plakken naar een externe harde schijf dat ze niet volledig kunnen geplakt worden omdat "het bestand nog actief is in een programma".

Das al lol

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een bepaalde map stopt deze met scannen en sluit winamp af wegens problemen.
KRijg je dan een melding met de aard van het probleem?

Kan je een afbeelding maken van de melding en deze als bijlage toevoegen aan een volgend bericht?

W7 - Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Als het weer gebeurt, kan je dan het volgende eens doen.

Ga naar start, typ eventvwr.msc in het zoekvak en klik op OK.

Dubbelklik op windows logboeken.

Dubbelklik op het logboek voor systeem.

In de rechterkolom bij acties klik je op huidig logboek filteren.

Bij geregistreerd selecteer je afgelopen uur en klik op OK.

Klik in de rechterkolom bij acties op gefilterd logboek opslaan als... .

Bepaal de lokatie en noem het bestand SysLog om op te slaan.

Doe nu hetzelfde voor het logboek toepassingen en noem het bestand AppLog.

Je kan nu beide bestanden (SysLog.evtx en AppLog.evtx) samen inpakken in 1 zip bestand en dit zip bestand als bijlage toevoegen aan een volgend bericht.

Wat ik wel altijd heb is dat als ik muziek download of rip het in een toegewezen map terecht komt en er een soort van slotje op de map komt te staan.
Kan je die map niet veranderen of bij elke download of rip zelf een map aanduiden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

AppSysLog.rar

Dit is het zipje van App en SysLog

post-36782-1417705698,8505_thumb.jpg

Dit is het probleem als winamp begint te scannen en dan de foutmelding geeft bij een bepaalde muziekmap.

post-36782-1417705698,8922_thumb.jpg

En dit is wat er gebeurt als ik muziek afhaal or rip. De mappen knip en plak ik dan naar men externe harde schijf. Nu in dit geval gaf het geen foutmelding :embarassed:

Maar als de fout er is doe ik het volgende -> ik ga na welke muziekmap het is. Dan klik ik die map open (op de externe harde schijf), daarna ga ik terug naar de pc waar die muziekmap stond en

kan ik ze WEL verwijderen of zonder fout knippen en plakken op men externe. Raar om uit te leggen maar ik doe men best.

- - - Updated - - -

Ow ik hoop dat je iets kan zien op die foto's...:embarassed::argh: kan ik niet vergroten of beter maken met dat knipprogramma? Of lukt het zo om te bekijken????

Link naar reactie
Delen op andere sites

WinAmp loopt vast op het bestand MSVCR90.dll

Heb je toevallig ook office 2010 op de pc staan?

Probeer eens of dit iets oplost.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb office 2007.

Problemen met het logbestandje...krijg het niet geupload :frown: (er kwam geen specifieke melding dat er problemen waren maar wou het toch voor de zekerheid uploaden), het is een leeg tekstbestandje wat goed is denk ik:hmmmm:

Kan dat dll-bestand ergens gevonden worden of is dat niet de bedoeling??

aangepast door Custard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.