Ga naar inhoud

Youtube filmpjes draaien sinds kort meestal niet in IE10


EchtAmateur

Aanbevolen berichten

Sinds kort (aug/sep 2013) draaien Youtube-fimpjes meestal niet in IE10. Als ik een muziekfilmpje aanklik, dan draait die 1-2 sec, en gaat dan naar een volgend muziekfimpje die ook 1 sec draait, etc (er lijktv wel een lijst te worden afgewerkt); direct of pas later komt de foutmelding "Er is een fout opgetreden". In Chrome is er niets aan de hand. Ik heb wel ontdekt, dat als ik de invoegtoepassing Shockwave Flash Object UIT zet, dan werken de fimpjes wel in IE. Als ik de invoegtoepassing Shockwave Flash Object echter UIT zet, dan wordt er echter op alle websites (ook deze) continu gevraagd om de invoegtoepassing Adobe Flash Player uit te voeren (maar als ik dat niet doe, kan ik toch gewoon verder). Ik dacht eigenlijk dat Shockwave en Flash Player verschillende dingen waren, maar als ik de invoegtoepassing Adobe Flash Player toesta, dan wordt de invoegtoepassing Shockwave Flash Object AAN gezet. Ik snap niet waarom opeens de youtube-fimpjes niet meer werken (meestal) als ik de invoegtoepassing Shockwave Flash Object AAN laat staan, maar dat het goed werkt als ik die UIT zet.

Ik heb recent wel een Trojan.Ransom en Trojan.Ransom.Gend moeten verwijderen, maar of het daar wat mee te maken heeft weet ik niet (volgens mij zijn die pas later op de computer gekomen, en had ik het probleem al eerder).

Wie snapt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet Internet explorer eens terug naar de standaardwaarden.

- Open Internet explorer.

- Druk op de Alt toets op je toetsenbord. Er verschijnt een menu.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas. Nu heb ik de invoegtoepassing Shockwave Flash Object niet meer (en in die dus ook niet ingeschakeld), maar kan ik Youtube ook niet kijken. Bijna alle invoegtoepassing zijn uitgeschakeld, dus ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik die inschakel en/of als ik Flas Player opnieuw installeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flash Player opnieuw geïnstalleerd (valt mij op dat alhoewel ik dezelfde versie nu meerdere malen over elkaar heb geïnstalleerd, dat er nooit wordt gemeld dat het al geïnstalleerd is). Shockwave Flash Object invoegtoepassing heb ik niet meer, youtube fimpjes werken ook niet in IE (wel in Chrome), maar de continue vraag om Flash Player invoegtoepassing te 'installeren' krijg ik (gelukkig) niet meer. Het probleem dat ik geen Youtube fimpjes meer kan kijken in IE is echter nog niet opgelost.

Oeps, nu is de Shockwave Flash Object Player invoegtoepassing er opeens wel (Internetopties). Ik heb geen invoegtoepassingen laten inschakelen, maar misschien was een en ander nog niet ververst tijdens de installatie van Flash Player. Of het is gebeurd tijdens mijn uitstapje naar Youtube via Chrome.

aangepast door EchtAmateur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Flash verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar zonder succes. De invoegtoepassing (die ik nooit akkoord heb gegeven) verschijnt overigens alleen bij een website die dat nodig lijkt te hebben. Dus op Google staat die invoegtoepassing niet op de lijst (Extra->Invoegtoepassingen beheren), maar bij bezoek aan b.v. pc-helpforum staat de invoegtoepassing wel ingeschakeld. Ik heb Microsoft Fixit een keer laten draaien, en die heeft wel wat Multimedia issues gerepareerd, maar ik kan nog niet standaard Youtube filmpjes draaien (alleen als ik de invoegtoepassing uitschakel. Helaas heeft de invoegtoepassing niet de optie "Alle websites toestaan, behalve Youtube". Voorlopig kan ik dus alleen:

1. de invoegtoepassing uitschakelen als ik Youtube op IE wil kijken;

2. alle andere website een voor een toestaan om de invoegtoepassing in te schakelen, zodat al die andere website in de lijst komen voor de invoegtoepassing.

3. Youtube op Chrome gaan kijken.

Als iemand nog een idee heeft om het beter op te lossen, dan hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opgelost: Dagen ben ik aan het sleutelen geweest, IE10 en IE9 verwijderd, daarna kon ik IE10 er niet meer op krijgen (het is bekend dat er nog wel eens bestandjes achterblijven, die goed herinstallatie voorkomen), maar na enkele dagen lukte het (dit als tip voor het geval iemand daar tegenaan loopt).

De oplossing was eigenlijk simpel, maar ik had nooit verwacht dat het daaraan kon liggen. Ik krijg de foutmelding in IE als ik de (aparte) geluidsboxjes niet heb aangesloten. Aangezien deze brommen, heb ik ze nooit meer aangesloten (grappige Youtube-filmpjes kun je ook kijken zonder geluid). Blijkbaar moeten de boxjes zijn ingeplugd om de meeste Youtube-fimpjes in IE te bekijken; raar maar waar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.