Ga naar inhoud

3de WD EXTERNE SCHIJF VALT WEG


Den Axel

Aanbevolen berichten

ik had eens een vraagje, ik zit met een probleempje... ik had 2 Western digital Essenstials book op mijn laptop aangesloten. nu ben ik een 3de gaan halen, allemaal net dezelfde. het probleem is dat ik als ik de 3de schijf aansluit, kan hij die niet meer lezen en is die zogezegt kapot. dan moet ik die schijf updaten, en dan werkt die terug. het is niet perse de laatste schijf... het is telkens de 3de schijf, of de laatst aangesloten schijf. mijn schijven noemen schijf 1, schijf 2 schijf 3...

dus als ik 1 en 2 aansluit, werkt nr 3 niet, (als ik nr3 update werkt die terug) als ik dan 2 en 3 aansluit, werkt nr 1 niet en tenslotte als ik 1 en 3 aansluit, werkt nr 2 niet. het punt is dus dat ik geen 3 harde schijven van western digital op mijn computer kan aansluiten. ik heb dit dagenlang uitgeprobeerd.

---------------------------

ik heb 3 usb op mijn samsung laptop. ik heb het zo (zonder iets anders aan te sluiten) langs de andere kant, als ik die 2 western digitals er aan hang... hangt er nog een lacieschijf aan, 2branders, 2 externe schermen, toetsenbord, muis, printer,... en dat werkt allemaal perfect... dus ik kan geen 3 western digital schijven, 2 met een lacie wel (dat zijn ook 3 schijven hè)

----------------------------

bij die schijven zit WDSmartware (simpel programma voor overzicht, en backup's)... ik heb alles geprobeerd met en zonder die software, ik dacht, misschien conflict de software, maar die 3 schijven zonder software gaat ook niet..

een hele tekst hè, maar weet jij waar dat aan kan liggen? (een beperking in mijn computer?) of kan ik er niet aan doen?

greeetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, dat werkt niet..

2x WD + LACIE wel

3x WD niet

en wat bedoel je precies met die partities, want ik heb een c en d schijf standaard.. dat zijn 2 partities, of begrijp ik dat verkeerd?

in ieder geval 3 schijven lukt, maar niet 3 maal WD, dus ik denk dat het aan WD ligt. ik kan hun ook niet mailen, want dat wordt steeds geweigerd, en dan wordt ik doorverwezen naar de FAQ's. en daar staat geen oplossing..

ik ben aan het overwegen om terug de fabrieksinstellingen te nemen, maar daar steekt veel tijd in,weer alles installeren...

misschien dat er eens een conflict is gebeurd ofzo... ik weet niet. ik hoop althans wel dat het dan werkt!

ik wacht eerst nog even op wat reactie, hopelijk oplossingen.

grtz

---------- Post toegevoegd om 12:29 ---------- Vorige post was om 12:21 ----------

ahja.. de lacie schijf heb ik geformateerd naar FAT32 (voor mijn PS3) ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst nog eens het volgende.

Ga naar start en typ apparaatbeheer in het zoekvak.

Klik bovenaan de resultatenlijst op apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inmiddels alles terug opnieuw geinstaleerd.. maar het werkt niet..

als ik die usb verwijder (installatie ongedaan maken), en ik start terug op.. komt dat dan automatisch terug? (momenteel heb ik alles terug aangesloten (externe brander, muis, 2 schijven, en lacie, enz)...dus ik heb momenteel veel usb's...ik heb er een foto van getrokken (screenhunter) hoe kan ik die uploaden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er rekening mee dat het MBR (master boot record) slechts 4 primaire partities kan verwerken.

Elke fysieke schijf is een primaire partitie, tenzij je een raid configuratie hebt.

Interne schijf + 3 externe is mogelijk.

Even een correctie aan voorgaande.

De limiet van 4 primaire partities is enkel voor interne schijven.

USB schijven kan je in principe aansluiten zolang je schijfletters kan geven.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, bedankt, ziehier de foto van de usb...en ik heb ineens van de computer ook genomen voor wat informatie...

naam van de schijven:

250GB Lacie FAT32 = My Databook

1T WD = My 1st Book

1T WD = My 2nd Book

1T WD = My 3rd Book

(even duidelijk maken: momenteel is 'My 1st book' aanesloten, en 2nd en 3rd NIET !)

(hoe ik momenteel werk is dat ik My 1 st book OF my 2nd en 3rd aansluit)

ziehier foto's, post-22934-1417704210,1124_thumb.gif

post-22934-1417704209,862_thumb.gif

post-22934-1417704209,8938_thumb.gif

post-22934-1417704209,9804_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 wd en mijn lacie werkt perfect (hoe ik het nu doe)

ik kan ook al mijn ander randapparatuur aansluiten, als muis, toetsenbord, 1gb usb stick, printer, 2branders, extern scherm enz..

ik was het ook al eens aan het denken om dit op een andere computer te proberen, ik laat u spoedig iets weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.