Ga naar inhoud

aanvullen getallen aan de voorkant


koosr46

Aanbevolen berichten

Is er een programma of utility die de mogelijkheid biedt om getallen aan de voorkant te voorzien van nullen.

Ik heb een hele rits bestandjes die een nummer als naam heeft, maar er zitten veel verschillende tussen, beetje moeilijk uit te leggen.

Maar ik wil ze graag allemaal 8 posities lang maken, dus 653 wil ik veranderen in 00000653

Wie kan mij helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ koosr46,

Ik neem aan dat u MS Office Excel gebruik?

Markeer dat kolom en ga vervolgens naar Eigenschappen.

In het scherm Eigenschappen klik in het linkerdeelvenster op Tekst, en vervolgens op OK.

Wijzig vervolgens de waarde in de eerste twee cellen.

Vervolgens de twee bovenste cellen van dat kolom markeren, en plaats vervolgens de muis op dat vierkantje (rechtsonder) en houd de linkermuisknop ingedrukt, sleep vervolgens de muis naar beneden t/m 653.

post-41531-1417705722,6439_thumb.png

Of u bedoeld iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel iets anders, het gaat om bestandsnamen van verschillende fotos die ik overal weghaal.

Soms zijn het teksten, soms cijfers, maar wil het graag gesorteerd hebben, alfabetisch is niet moeilijk, maar cijfers wel als ze allemaal een andere lengte hebben

Ik hoop dat je me kunt helpen.

Ik neem aan dat u MS Office Excel gebruik?

Markeer dat kolom en ga vervolgens naar Eigenschappen.

In het scherm Eigenschappen klik in het linkerdeelvenster op Tekst, en vervolgens op OK.

Wijzig vervolgens de waarde in de eerste twee cellen.

Vervolgens de twee bovenste cellen van dat kolom markeren, en plaats vervolgens de muis op dat vierkantje (rechtsonder) en houd de linkermuisknop ingedrukt, sleep vervolgens de muis naar beneden t/m 653.

[ATTACH=CONFIG]31196[/ATTACH]

Of u bedoeld iets anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.