Ga naar inhoud

ATI driver problemen. (denk ik)


GonFreaks

Aanbevolen berichten

Eerst even mijn pc info, dan weet je waar ik mee werk.

Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2

System Manufacturer: TARGA

BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG

Processor: AMD Athlon 64 Processor 3700+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz

Card name: Radeon X1600/X1650 Series

Manufacturer: ATI Technologies Inc.

Chip type: ATI Radeon Graphics Processor (0x71C2)

DAC type: Internal DAC(400MHz)

Display Memory: 256.0 MB

Ok, met het spelen van spellen krijg ik dus nare strepen op mijn scherm. Waarna het spel zich afsluit. Soms als ik de computer dan restart dan zie ik die strepen al bij het opstart scherm, dus niet eens als ik game. En soms dan loopt ie soepel, totdat ik weer ga gamen. Vreemd ~

Heb de juiste driver software, (originele cd die ik erbij kreeg geinstaleerd), heb hem daarna geupdate tot de laatste versie. Dat dee ik via deze site: Drivers & Software

Heb de nieuwste directx, dus daar ligt het ook niet aan.

Zou iemand weten wat er mis is, als je nog wat meer info over mijn computer moet weten, zeg het maar.

Thanks ~

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hier heb je een tooltje om je grafische kaart aan te passen:

AMD GAME! Drivers and Utilities

En hier is informatie over wat je kan doen:

AMD Customer Care

Veel succes!

grtz

Die 1ste link, die heb ik dus, de 8.1 software.

En alles wat bij de 2e staat heb ik al geprobeerd, zoals MSCONFIG en dan alles uitzetten etc etc.

Ik denk dat ik gewoon toe ben aan een nieuwe kaart!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bekijk je kaart eens goed, wat jij zegt komt bij x1600 kaarten nogal eens voor als het geheugen te warm wordt (dan krijg je artifacts en dat zijn vreemde strepen / motiefjes in je beeld).

Als de geheugenchips op je kaart geen koeler zitten hebben (dan ziet je koelblok er vrij klein uit, een voobeeldje staat hier: 1130935904.jpg

Daar kan je duidelijk de geheugenchips van je kaart zien zonder koeling erop.

Als die chips enorm warm worden, probeer dan eens met een dergelijk Zalman pakketje (::: Zalman, leading the world of Quiet Computing Solutions :::), dat kost je ergens tussen de 5 en de 10€.

Aangezien je kaart namelijk perfect werkt in gewone omstandigheden & enkel flipt als ze zwaar moet werken (en bij het starten daarna zal dat de hitte zijn die er nog in zit), geloof ik er namelijk niet in dat die kaart kapot is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.