Ga naar inhoud

Backup Norton op een andere PC herstellen


Condorito

Aanbevolen berichten

Ik heb Norton 360 en maakte mijn backups op een externe harde schijf. Mijn PC crashte en ik heb een nieuwe gekocht. Op mijn nieuwe PC heb ik Norton 360 opnieuw geinstalleerd maar ik kan de gemaakte backups niet herstellen. Norton op mijn nieuwe PC zegt dan 'geen backup-sets gevonden. Waarschijnlijk omdat ik nog geen backup heb gemaakt op mijn nieuwe PC. Maar ik wil gewoon de oude gegevens herstellen.

Hoe moet ik dat doen?

Ter info: mijn oude PC was een XP, nu heb ik Windows 7.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een volledige backup van je systeem gemaakt hebt dan kan je die niet op een nieuwe pc met volledig andere hardware terugzetten.

Enkel als je harde schijf bijvoorbeeld veranderd is lukt het wel nog.

Ook heb je een andere windows- versie, dan kan je een systeem backup ook niet meer gerbuiken.

Heb je daarentegen een aparte backup met je persoonlijke gegevens zou een backup terug zetten toch moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

IK heb gewoon de backup functie van Norton 360 gebruikt.

---------- Post toegevoegd om 23:35 ---------- Vorige post was om 23:33 ----------

Ik heb gewoon de backup functie van Norton 360 gebruikt. Alleen een backup van mijn documenten (documenten, foto's, ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkent je Pc de externe harde schijf?

Je hetb windows opnieuw geïnstalleerd, het zou kunnen dat je schijf daardoor niet herkent wordt.

Kijk eens in je verkenner of deze computer of je schijf aanwezig.

kijk ook eens in schijfbeheer.

Hiervoor kan je via start naar uitvoeren gaan.

In het lege vak typ je: diskmgmt.msc

Controleer ook of norton wel zoekt op die externe schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of nog iets anders. Mijn andere PC is kapot. Ik ben naar de PC-boer geweest. Volgens hem was het een probleem met mijn moederbord. Maar omdat mijn PC te oud was zou een nieuw moederbord moeten worden met nieuwe componenten, ..... dus beter en misschien zelfs goedkoper om een nieuwe PC te kopen.

Dus aan de vorige hard schijf was niets aan.

Hoe kan ik de vorige hard schijf benaderen vanuit mijn nieuwe PC? En zo dan mijn gegevens overladen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Ik heb zo'n doosje gekocht waarin je de harde schijf kan inschuiven en via een kabel aan mijn nieuwe PC kan connecteren. Dat is OK.

Dat probleem is opgelost. Bedankt voor de tips.

Nu nog een probleem: mijn oude PC draaide onder XP mijn nieuwe onder Windows7.

Hoe kan ik mijn oude gegevens onder XP converteren naar Windows7?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.