Ga naar inhoud

cobian back up :engine not found


xsilverwing

Aanbevolen berichten

ik gebruik altijd cobian back up om mijn externe schijf te back uppen en doe dit 1x per maand zeker.de vorige back up was van eind januari en is probleemloos verlopen.

Vandaag wil ik een nieuwe back up maken van de mappen en krijg ik de melding The engine is not found.

Ik heb alle instellingen nagekeken en alles staat goed.Zowel de bron als bestemming schijf zijn aangesloten en zichtbaar in de verkenner en er is meer dan ruimte genoeg resterend.

Heb ook geprobeerd met veranderde instellingen zoals de volume shadow copy uitvinken maar dat helpt niet.Ook het programma de-installeren (met revo) en opnieuw installeren helpt niet.

Hoe krijg ik het programma terug aan de praat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nogmaals verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dan als admin en als applicatie geen autostart.Hierdoor moet ik ook niet kiezen welk account er gebruikt word en welk wachtwoord..Het programma startna installatie de eertste back-up maar even later komt terug de melding kan het opgegeven pad niet vinden.Ik zie het in taakbeheer ook niet staan

Als ik naar de bestemming schijf ga staat daar dan toch een begin van de map die ik wil back uppen.Het programma loopt dus ergens vast.

Afsluiten en het programma opnieuw uitvoeren als admin geeft onmiddellijk de fout kan de engine niet vinden.

Wijzig ik in het scherm instellingen dat ipv app het als service moet worden uitgevoerd dan geeft het programma aan dat de service word gestart en zie ik het in taakbeheer ook staan,maar toch blijft de melding dat het opgegeven pad niet gevonden word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het opgelost is.

Vanmorgen heb ik een oudere usb2 schijf genomen en ben daar mee aan de slag gegaan zoals ik het programma gisteren laatst gebruikt heb.

Zonder enig probleem is de back up gemaakt.

Ik vermoed dat er iets scheelt aan de nieuwe usb 3 schijf,toen ik vanmorgen de pc opstarte en deze wou verwijderen kreeg ik de melding dat de schijf in gebruik was en nadien volgde nog wat zeer eigenaardige zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik start de pc en ga met verkenner naar die externe schijf,ik krijg de melding dat deze leeg is, terwijl ik aan het blauwe balkje zie dat dat niet zo is.Ik herstart de pc nogmaals en ga weer naar die schijf,krijg nu de melding dat ze in gebruik is,ik sluit dat venster en klik terug op die schijf,krijg nu de inhoud te zien.ik sluit het venster van de inhoud van die schijf en wil de schijf formatteren, krijg de melding dat het formatteren niet kan voltooid worden omdat de schijf door een ander programma in gebruik is.

Na nogmaals de pc herstarten ga ik direct de schijf formatteren en probeer opnieuw met Cobian een back up te maken,opnieuw word de engine niet gevonden.

Zelfs gewoon schrijven naar de schijf blijkt nu onmogelijk,van gelijk welke andere schijf ik iets wil kopiëren naar die externe schijf krijg ik de melding dat het item niet meer op de doelschijf aanwezig is.

Eerst dacht ik nog dat het misschien te wijten zou zijn omdat ik met 2 identieke schijven werk,maar zelfs vanaf de C kan ik niets kopiëren/verplaatsen naar die ene schijf.

Het formatteren doe ik altijd via rechtsklikken>snelformatteren>clustergrootte standaard instellingen voor deze schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik start de pc en ga met verkenner naar die externe schijf,ik krijg de melding dat deze leeg is, terwijl ik aan het blauwe balkje zie dat dat niet zo is.Ik herstart de pc nogmaals en ga weer naar die schijf,krijg nu de melding dat ze in gebruik is,ik sluit dat venster en klik terug op die schijf,krijg nu de inhoud te zien.

Haal je zelf de twee schijven niet door elkaar?

Want in schijfbeheer is duidelijk te zien dat schijf 2 leeg is.

post-23245-1417705672,9815_thumb.jpg

Op schijf 1 is nog 80% vrije ruimte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor het meedenken maar gek ben ik nog niet hoewel je het zou worden met zulke toestanden.

De probleemschijf heeft de letter G en heeft als benaming back up schijf,dus missen kan niet.

Heb de schijf kunnen formatteren en kon er nadien ook gewoon terug naar schrijven.

Nogmaals geprobeerd met cobian waarvan het resultaat te zien is in de screenshots.Er is nu nog een nieuw element,er verschijnt nu eerst dat de tijd van de semafoor verstreken is??

Nadat ik de back up afgebroken heb is de schijf onbruikbaar want er kan niets meer naar geschreven worden, en moet ik ze opnieuw formatteren.

screenshots van cobian:

post-36459-1417705672,9959_thumb.jpg

en nadat ik de back up heb afgebroken

post-36459-1417705673,1501_thumb.jpg

Wat ik raar vind is dat er in schijfbeheer een ruimte van 1MB niet is toegewezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.