Ga naar inhoud

comprimeren bestanden


grijzegeus

Aanbevolen berichten

Hangt er een beetje vanaf hoe groot dat bestand is, bestanden groter dan 5MB kan je beter uploaden zoals met mijnbestand.nl

Je voert de upload uit en je krijgt een link, die link plaats je in je e-mailbericht.

De ontvanger klikt op de link in het ontvangen bericht en download het bestand.

Hoe je bestanden comprimeert in W8 lees je hier.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

clarckie

bedankt voor je respons, maar het was feitelijk niet dat wat ik wou, MAAR dat ligt volledig aan mij dus mijn vraag opnieuw.

ik maak een bericht in outlookxxxxx en wil daarbij een bijlage verzenden.

aangezien, afhankelijk van de server, deze bijlage een bepaalde omvang niet mag overschrijden (7Mb?) zou ik deze bijlage willen comprimeren dus een bijlage van bvb. 15Mb wordt bvb 5Mb en wordt in een map opgeslagen, en dat kan ik verzenden met het bericht en de ontvanger kan door simpel te klikken deze bijlage openen.

sorry voor mijn eerste onduidelijke vraag

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had je vraag wel goed begrepen hoor. ;-)

Maar het is niet zo dat het je gaat lukken om die 15MB zomaar te verkleinen tot een 5MB.

Indien je het bestand (bijlage) wil verkleinen (comprimeren) kan je dat met een functie in Windows 8 zelf,zie deze link ( staat ook in bericht 2), of via andere software zoals in deze link.

Is je bestand (bijlage) dan nog te groot, wat perfect mogelijk is, dan kan je best het bestand uploaden zoals in bericht 2 reeds doorgegeven: bv. mijnbestand.nl, wetransfer, Skydrive, popoplug of..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

clarkie

dat jij me niet zou begrepen hebben zou me ten zeerste verbazen.

allerlei zaken spelen in mijn hoofd o.a. ik krijg soms een e-mail met bijlage die als extensie ".pps" heeft en dat is met veel dia's en daarboven op ook nog muziek.

met "mijnbestand.nl" heb ik geprobeerd en ik vind sdat niet zo evident.

ik zoek verder

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg soms een e-mail met bijlage die als extensie ".pps" heeft en dat is met veel dia's en daarboven op ook nog muziek.

Als je die ontvangen hebt via e-mail zou je die ook zelf terug verstuurt moeten krijgen als bijlage in je mail. Het bestand is dan niet te groot.

Wat mijn bestand.nl betreft, je hebt bijvoorbeeld in je map mijn documenten een pps staan die te groot is om via mail te versturen dan ga je naar de site "mijnbestand.nl".

Klik er op bladeren...

post-23245-1417705592,821_thumb.jpg

In het volgende venster ga je naar het bestand dat je wil versturen, klik er op en dan klik je op openen.

post-23245-1417705592,8842_thumb.jpg

Dan keer je automatisch terug naar onderstaand venster waar je het gekozen bestand ziet staan, klik er op upload.

post-23245-1417705592,922_thumb.jpg

Als de upload voltooid is krijg je onderstaande venster, je ziet er een link staan, die kopieer je en plak je je e-mail.

De ontvanger klikt op de link die jij hem gegeven hebt en kan het bestand gewoon downloaden.

Je kan het downloaden zelf testen door op de knop download te klikken.

post-23245-1417705592,9583_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.