Ga naar inhoud

Document vanuit snelstartbalk openen in DEZELFDE tekstverwerker


Passer

Aanbevolen berichten

't is niet echt een onoverkomelijk probleem, maar vroeger ging het sneller en makkelijker:

tot veertien dagen geleden had ik WP15 en 'k heb me de 16 aangeschaft (gekocht - voor wie zich vragen zou stellen :D )

Ik heb nu in mijn snelstartbalk (XP, balkje onderaan links) een snelkoppeling naar een bepaald tekstbestand gemaakt omdat ik dit geregeld 4 / 5 maal tegelijk open zet.

Vroeger klikte ik op die snelkoppeling en WP opende die altijd in dezelfde WP,

als ik er nu op klik wordt voor elk document dat ik open ook een nieuwe WP geopend, zodat ik dan onderaan 4 / 5 tekstverwerkers open staan heb. Maar 'k wil die rotzooi daar niet allemaal.

'k zou dus willen dat hij WP éénmaal opstart en een document dat ik via de snelstartbalk open, ook in DEZELFDE WP opstart.

(wacht ff: plaatje erbij: )

post-42549-1417705643,3646_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, Kweezie, maar 'gelijksoortige knoppen gegroepeerd weergeven" (zoals het in het Ned geformuleerd wordt) slaat alleen op: (zie voorbeeldplaatje hierboven) die drie wp-knoppen naast mekaar in de balk plaatsen.

Als je het afvinkt komen ze er alledrie nog staan, maar niet meer naast mekaar. (vb twee ervan gewoon onderaan)

Dus dat vinkje groepeert of degroepeert die knoppen alleen maar, zet ze dus al dan niet samen in de balk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat hetzelfde fenomeen is als in word en excel.

Je hebt wel meerdere documenten of werkbladen geopend maar die zitten toch wel in hetzelfde programma.

Als je er een minimaliseert, zijn ze allemaal geminimaliseerd en 2 documenten naast elkaar openen (op 2 verschillende schermen) zodat je tegelijk kan bekijken is niet mogelijk.

Op de taakbalk staan ze dan wel naast elkaar maar ze zitten toch in dezelfde tekstverwerker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb toch het idee dat mijn WP telkens opnieuw opgestart wordt, want als ik de snelkoppeling aanklik (terwijl er dus al een document in WP open staat) dan duurt het toch nog een aantal seconden vooraleer ik het te zien krijg. Ook krijg ik telkens vooraf het begischerm van WP weer een tijdje te zien.

Nu, 'k heb er al wat op gevonden: Een eerste document in WP openen, dan in de taakbalk op het icoon van het betreffende document klikken, het slepen naar het grijze gedeelte nààst de geopende pagina en dan krijg je een schermpje met o.a. Open - en dat activeer je.

Alleen is het een boel omslachtiger dan in de 15: daar gaf ik gewoon drie klikjes op dat document-icoon en was er geen gesleepgedoe bij. Nu ja, 'k heb er al mee leren leven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k heb toch het idee dat mijn WP telkens opnieuw opgestart wordt, want als ik de snelkoppeling aanklik (terwijl er dus al een document in WP open staat) dan duurt het toch nog een aantal seconden vooraleer ik het te zien krijg. Ook krijg ik telkens vooraf het begischerm van WP weer een tijdje te zien.

Dan moet je eens proberen om op deze manier 2 documenten te openen en kijken of je ze naast elkaar kan zetten of op 2 schermen zodat je ze tegelijk kan zien.

Als dat lukt, openen ze effectief in een aparte instantie van WP.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je eens proberen om op deze manier 2 documenten te openen en kijken of je ze naast elkaar kan zetten of op 2 schermen zodat je ze tegelijk kan zien.

Als dat lukt, openen ze effectief in een aparte instantie van WP.

Situatie: ik open de documenten in DEZELFDE WP (in de snelstartbalk staat dus ook maar éénmaal mijn WP aangegeven) Als ik er eentje minimaliseer, kan ik ze allebei naast mekaar zien.

Situatie: ik klik op het snelstarticoon > WP opent zich. - Ik klik gewoon een tweede maal op het icoon >> een tweede WP opent zich. (2x te zien in de snelstartbalk zoals in het plaatje van post 1)

Dan kan ik één van de twee gewoon minimaliseren en in de tweede gewoon doorwerken: die blijft gewoon open staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.