Ga naar inhoud

Driver downloader + bios


Sam Buru

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met beide laptops eens grondig op te kuisen, te updaten etc.

Nu zou ik ook graag drivers updaten en mss een andere bios installeren.

Kan ik een andere bios installeren zonder verlies van data op de HDD's?

Reden hiervan is dat de bios-en die nu erop staan, eigenlijk vrij beperkt zijn qua instel-mogelijkheden. Kan ik er zomaar vanuit gaan dat een upgrade-versie van de huidige bios ook werkt op mijn systeem?

Ook heb ik nog een vraag over ACPI-files voor notebooks...

Waar kan ik "veilig" een ACPI-file voor een Amilo M3438 downloaden? Het is om met NHC de fan-speed te kunnen regelen, aangezien ik een nieuwe grafische kaart ga steken...

Voor de drivers, vroeger kon je rechtstreeks de links volgen die everest geeft.

De meeste van die links bestaan nu niet meer, en moet je dus zo'n idioot betaal-programma drivers opzoeken... Is er iemand die een echt volledige gratis driver-service/downloader weet/kent?

aangepast door Sam Buru
bijkomende vraag
Link naar reactie
Delen op andere sites

De drivers van de chipset etc zijn er van 4 of 5 jaar oud. Als ik dan wil updaten krijg ik zo'n gratis scanner, waar ik dan op het laatst moet betalen.

Het ACPI-file is voor de hogere warmte af te voeren.

Het betreft een laptop waar een kapotte Geforce Go6800 in steekt, en waar Geforce 8600 GT 512MB in zal komen... En als er meer warmte van die kaart komt ( zonder dat er een meting/fan-sturing voor de GPU is ) wil ik de fan kunnen regelen. ( desnoods via omweg )

Dit zou blijkbaar kunnen door een nieuw ACPI-script.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.