Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik probeer naar een collega van mij een "xxx.exe"-bestand door te sturen maar zonder succes.

Mijn collega kan dit bestand in zijn mailbox niet openen of opslaan (staat gewoon in het grijs).

Hoe kan ik dit bestand op een correcte manier doorsturen zodanig dat hij dit wél kan openen en opslaan?

Graag beetje advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

- Eventueel het exe-bestand hernoemen naar .txt of dergelijke en dan proberen door te sturen.

- Ofwel het exe-bestand archiveren naar een .rar bestand en dan doorsturen.

Het kan zijn dat bovenstaande manieren nog steeds geblokkeerd worden, valt zoals kweezie zegt na te kijken in je beveiligingsprogramma's.

hotmail of gmail laat ze denk ik wel doorkomen in .txt of .rar maar ben niet zeker.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans dat servers (zowel bij bedrijven als bij providers) nog een .exe-bestand doorlaten is (uit vrees voor allerlei ongewenst ongedierte op de PC's) zo goed als nihil. Zelfs .txt-bestanden staan op veel plaatsen al op de "zwarte lijst". De suggestie om het om te zetten naar een .rar- of .zip-bestand lijken me momenteel de best haalbare. Maar dan moet je correspondent natuurlijk ook over een programma beschikken om te "unrarren" of "unzippen". Wat een woorden :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.