Ga naar inhoud

Externe schijf andere naam geven


Reintje

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb een externe schijf (Expansion 500GB)cadeau gekregen, is het zelfde merk als

die gene ik al heb,nu is het moeilijk als ik die tegelijk gebruik om bestanden van de ene schijf naar de andere wil overhevelen

mag ik een van die schijven een andere naam geven,bv mijn naam?:hmmmm:

Blijft mijn pc die schijf dan herkennen?:hmmmm:

Veel dank op voorhand

Groetjes

Reintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Reintje,

Ja je kan een externe schijf een eigen naam geven door er rechts op te klikken en de naam te veranderen.

Elke keer je de externe schijf (waarvan je de naam hebt veranderd) terug aan sluit op jouw computer zal hij die naam tonen en gebruiken.

- - - Updated - - -

oeps net iets te laat, hehe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijke dank aan Clarkie en Hensyr.

Ik heb nog een vraagje,maar dan over een interne schijf in de pc van mijn man.

Die pc is in herstel geweest,de data schijf was kapot,nu zien wij dat die schijf niet meer de letter (D) heeft

maar de letter (E),is wel raar vind ik,hoe zou dat komen?:hmmmm:

Veel dank

grtj

Reintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een computer heeft hardware aan boord die gebruik maken van opslag capaciteiten zoals een harde schijf, een partitie op een harde schijf, een station (zoals een dvd-rom of dvd-writer) of een verwisselbaar station zoals usb-stick of een geheugenkaartje van een camera enz....

Normaal gezien zal de computer automatisch een stations-letter toewijzen aan de aanwezige hardware op de computer

hardware die vast in de computer zitten zoals de harde schijf, een partitie van een harde schijf of dvd-rom hebben een vaste stationsletter en de computer onthoud deze

hardware die toegevoegd worden krijgen de eerstvolgende vrije stations-letter toegewezen

aangezien de computer onthoud dat de data-schijf de stations-letter D had gekregen heeft deze computer aan de nieuwe harde schijf de eerstvolgende vrije stations-letter gegeven, in jouw geval de letter E

voeg je later nog hardware toe die data opslag capaciteiten hebben zoals een usb-stick of geheugenkaartje of een filmcamera dan zullen deze steeds de eerstvolgende vrije letter ontvangen bijvoorbeeld: F G

De computer technieker echter kon de nieuwe schijf eventueel ook de letter D voor data-schijf manueel toepassen en de computer vertellen dat dit nu de Data-schijf is maar heeft dit niet gedaan en liet de computer zelf beslissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.