Ga naar inhoud

Geen geluid


Wheadus

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik zou graag geholpen worden bij het weer aan de praat krijgen van t geluid van mijn pc. Ik heb zelf wel een btje verstand van pcs.

Computer is geformatteerd, hierna plots geen geluid meer. In windows apparaatbeheer geeft hij geen foutmeldingen (alle apparaten werken correct)

MB : Foxcon

Chipset: VIA Apollo PT 800

VIA enhanced audio controller.

Het ligt iig niet aan geluidsinstellingen in windows of aan de boxen zelf.

Het is een onboard geluidskaart.

Zou het wellicht aan de drivers van het moederbord kunnen liggen, heb zelf al wat drivers voor de geluidskaart geinstalleerd maar deze bregen geen verandering(mischien de verkeerde) WIE o Wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

kan je eens het typenummer van je moederbord geven? Foxconn heeft namelijk verschillende moederborden geproduceert met die chipset (hoewel ik vermoed dat de drivers wel dezelfde zullen zijn voor die hele serie moederborden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foxconn - Support - Downloads

dit zijn de drivers van de producent.

Pak de bestanden uit in een mapje

Ga naar configuratiescherm systeembeheer computerbeheer apparaatbeheer

Normaal moet je geluid daar nog met een geel vraagtekentje staan, aangezien er geen geschikte driver is.

Dubbelklik daarop, en en geef zelf die map op waar de bestanden in uitgepakt zijn, en laat hem daarin zoeken naar de driver, normaal moet hij daar dan de driver in kunnen vinden.

Je kan ook proberen met gewoon de .exe te gebruiken, maar dan krijg je er waarschijnlijk een of andere wizard bij die je pc enkel vertraagt en die je toch nooit gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Masters,

Ik zit nu in computerbeheer-apparaten- besturing voor geluid en video maar hieronder vallen een aantal andere programs, processen.

nl: audiocodecs, legacy audiostuurprogramma, legacy videvastlegapparaten, mediabeheerapparaten en videocodes.. Neem aan dat het bij audiostuurprogram of bij audiocodec maar denk vraag t voor de zekerheid even na.

hoor graag van je en bedankt nog

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.