Ga naar inhoud

Hoe een ini bestand aanmaken


derockere

Aanbevolen berichten

Ik zou enkele ini bestanden moeten aanmaken die afzonderlijk een pad (map) aanwijzen waar bepaalde programma's staan. Dit houd verband met een execute die mijn PC geheel zou opkuisen! Deze execute zou dan de volgende Cleaners moeten doorlopen:

"Clean Temporary Files" "ATF Cleaner" "Track Eraser Pro" en "CleanAfterMe"

Hetvolgende zou moeten verwezenlijkt worden:

CTP.ini - Pad naar Clean Temporary Places

ATF.ini - Pad naar ATF Cleaner

TEP.ini - Pad naar Track Eraser Pro

CAM.ini - Pad naar CleanAfterMe

Weet soms iemand hoe men zulke ini bestandjes kan maken? Ik heb al een halve dag 'Gegoogled', doch zonder resultaat. Een voorbeeldje is ook zeker welkom.

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het opmaken in kladblok daar was ik al achter gekomen. Trouwens in sommige Engelstalige uiteenzettingen raden ze kladblok af en prefereert men Wordpad. Waarom weet ik niet.

Bij mij gaat het erom hoe men eraan begint. Welke tekst of uitdrukking komt in de eerste regel, met welke verwijzing enz.....

Toch bedankt voor de tip!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou als ik u was eerst andere ini bestanden lezen met de kladblok.

Het is niet zo dat je met Wordpad moet doen.

De reden dat ze waarschijnlijk geven is dat Wordpad effectief een naam.ini opslaat en kladblok is dat soms naam.ini.txt

Maar dat kan je heel gemakkelijk omzeilen door "naam.ini" op te geven dus met 2 " "

Wat wel heel belangrijk is dat je na de tekst enter klik op naar de volgende regel te gaan.

Indien er toch een spatie voorkomt zonder reden dan kan je zelfs een computer mee plat leggen.

Ook mag je dit niet opgeven c:\mijnprog\naam\naam

Je moet de root opgeven en dus naam\naam

Je kan dus niet totaal iets anders oproepen dan wat ik er in de root staat voor zo ver ik weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb, vóór ik contact met het forum opnam, verscheidene van mijn ini bestanden bekeken, het zegt mij eerlijk gezegd niets!

De structuur ervan zegt me totaal niets, zeker niet met wat ikzelf in het vooruitzicht had.

Het is wel gevaarlijk om zomaar iets in te vullen in dit ini bestand. Heel mijn PC kan mogelijk naar de vaantjes zijn. In dat geval is hij waarschijnlijk in zijn totaliteit gekuist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou eerst met een bat bestand werken, maar je bent hier met Windows applicaties bezig. Daar heb ik dus ook geen kaas van gegeten!

Toevallig heb ik dan ergens een execute bestandje gevonden die dat wel zou kunnen. Bij het dubbelklikken van dit bestanje, kreeg ik de melding dat:

CTP.ini - Pad naar Clean Temporary Places

ATF.ini - Pad naar ATF Cleaner

TEP.ini - Pad naar Track Eraser Pro

CAM.ini - Pad naar CleanAfterMe

Deze niet te vinden waren. Daarom mijn allereerste vraag op dit forum.

Alvast bedankt voor je belangstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.