Ga naar inhoud

internet tv


snookerHugo

Aanbevolen berichten

Dank voor de reactie.

Hacken lijkt me nogal moeilijk: er wordt gewerkt met een digipass of code via sms. Het lijkt me veilig, ondanks het niet aanwezig zijn van een "anti-virus".

Tenslotte is er

-gebruikersnaam

-pincode

-challence-code of sms

-bevestigingscode

Wat kan er dan nog gebeuren ? :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch even onder de aandacht brengen dat je akkoord gaat met de bepalingen betreffende het gebruik van internet bankieren.

Iedereen die gebruik maakt van het internet bankieren heeft zich akkoord verklaart met die bepalingen.

Een van die bepalingen is dat de gebruiker zelf instaat voor de beveiliging van zijn computer of het apparaat dat hij of zij daarvoor gebruikt.

Als men kan aantonen dat het verlies van een som geld door fraude of onvoorzichtigheid van de klant daaraan te wijten is bestaat de kans groot dat je het geld nooit meer terug ziet en de bank niet zal instaan voor het verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorzichtigheid is dus geboden.

Toch dacht ik dat de banken, die internetbankieren promoten, er zelf voor verantwoordelijk zijn dat hun systeem veilig is. Ik meen zelfs dat de wet in die zin spreekt. De klant is tenslotte een leek op dat gebied. Deze mag alleen niet zo naief zich te laten verleiden om zijn gegevens aan derden te verstrekken, maar ook dat kan hem nauwelijks kwalijk worden genomen, vermits het ongeoorloofde, zeg maar criminele, praktijken betreft.

Maar of ge nu via PC, tablet, smartphone of smart tv bij een bank inlogt, lijkt me idem dito. Of vergis ik me ? :help:

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC, tablet, smartphone kan je tenminste een antivirus zetten wat ik denk bij TV niet mogelijk is.

De klant is tenslotte een leek op dat gebied

Dat is fabeltje want je bent wel degelijk verantwoordelijk voor uw daden want als je een virus binnen laat en je hebt geen antivirus op uw pc dan ben je zelf verantwoordelijk voor uw eigen daden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.