Ga naar inhoud

Nieuwe pc maar Nero wil niet.....


Walliew

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik heb vrij recent de 2e nieuwe pc aangeschaft. Eerst had ik een Vista pc, niets dan ellende meegehad zowel software als hardware matig, deze kon ik terug brengen en nu terug naar XP Pro maar nu media center erbij.

Doet wat hij moet doen, lekker snel vergeleken met mijn ouwe trouwe pc-tje maar ik loop tegen problemen aan met video's branden.

Ik haal de video's van mijn videocamera af, op harde schijf, via Pinnacle. Hiermee bewerk ik de video, aankondigingen, aftitelingen, enz. enz.

Dan Videofilm maken en de rest van de bewerkingen doe ik met Nero. Dat heb ik altijd zo gedaan, ik maak dan met Nero een DVD, film erop, hoofdstukken maken, diaseries toevoegen, enz.

Probleem is nu dat de film, als die middels Pinnacle gereed is, prima doet wat hij moet doen (Pinnacle 9 overigens) maar zodra ik hoofdstukken heb gemaakt met Nero zitten er "haperingen" in. Geluid en beeld gaan dan willekeurig een klein stukje verder (fractie van een seconde). Wel irritant en goed waarneembaar.

Is er iemand die een oplossing weet hiervoor? Of iemand die, zover ben ik inmiddels ook al, zegt dat nero van de pc af moet. Maar wat dan? Waarmee zijn hiervoor vermelde bewerkingen dan wel mogelijk?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen met gelijk het verzoek om e.e.a. simpel te houden in de uitleg, ben verre van een computer expert! Alvast dank voor jullie begrip en moeite.

Om een wat completer beeld te geven:

De huidige pc werd geleverd met een OEM versie van Nero 7 Esentials.

Ik heb die eraf gehaald en een originele versie van Nero 6 erop gezet. Met beide kom ik niet tot branden.

Nero 7 geeft zelfs de mogelijkheid niet tot branden of geeft (dat is meestal) een beeld en geluid wat schokkerig is na branden. Ook in de voorbeeldversie is dit al te zien en te horen.

Bij Nero 6 lijkt alles goed te gaan tot je in de voorbeeldversie de boel wilt nalopen (laatste stap voor het branden).

Dan blijkt dat het beeld "scheef" getrokken wordt weergegeven. Of dit met branden ook zo is weet ik niet.

Wel na installatie alle updates op 6 verwerkt, pc opnieuw gestart, maar helaas.

Wat nog vreemder was: toen ik 6 eraf haalde was het, na de-installatie, niet meer mogelijk om systeemherstel uit te voeren (blanco scherm) en de bureaublad instellingen waren ook weg???

Ook na herstart.

Nero 7 Essentials er weer opgezet, deze verwijdert, Nero verwijderings tool weer gedraaid (via hun website), Nero 7 er weer opgezet en systeemherselt doet het weer en de bureaubladinstellingen zijn weer terug.

Wat Nero nou met systeemherstel en/of bureaublad heeft te maken????

Het probleem van schokkend beeld en geluid is overigens gebleven. Is Nero 7 Essentials OEM, voor zover iemand weet, ook te updaten i.p.v. de melding die ik steeds krijg over upgraden?

Mogelijk dat iemand nu zegt van probeer dit of dat een?! Alvast mijn dank weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is een hele bak info haha.

via welk account brand u de dvd's ? via administrator account of een zelf aangemaakt xp account?

soms zit hier (vreemd genoeg) wel eens verschil in, ook als ze beide dezelfde rechten hebben.

verder anders even nakijken welk soort extencie (zoals .mwa/.mp3/.mov) en of deze compatibel zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, een beetje veel maar beter te veel dan te weinig, vaak wordt er om meer info gevraagd, die is er vrijwel niet :D.

Ik brandt de dvd's vanaf mijn eigen, beheerders account.

Was administrator account, alleen andere naam aan gegeven.

Ik las wel ergens dat het mogelijk is om als administrator in te loggen tijdens het opstarten, zal dit nog een keertje terug zoeken en zo inloggen op de pc, kijken of er idd geen verschil zit tussen mijn account met volledig toegang of dat er toch een "addertje onder het gras" zit.

Bestand is een mpg file. Dit zou voor zover ik weet moeten kunnen.

Als het bestand niet herkent wordt zou bewerken (hoofdstukken maken e.d.) toch ook niet mogelijk moeten zijn.

Ik heb eraan zitten denken om de film middels Nero op de harde schijf te zetten en dan eens te proberen welk resultaat dit oplevert. Dan is na te gaan volgens mij of er toch iets middels Pinnacle wordt meegegeven waar Nero problemen mee heeft.

Maar de film is dus wel helemaal gereed, zou zo op dvd gezet kunnen worden maar dan zonder menu, en is ook middels alle programma's die ik heb, Power DVD, Media Player, Media Center, Nero Showtime, prima af te spelen, zonder storingen of haperingen. Alleen Nero geeft dus problemen met bewerken.

Nou alleen even zoeken naar hoe je als administrator in kon loggen.

Bedankt zover, ga e.e.a. eens uitproberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

via welk account brand u de dvd's ? via administrator account of een zelf aangemaakt xp account?

soms zit hier (vreemd genoeg) wel eens verschil in, ook als ze beide dezelfde rechten hebben.

Net geprobeerd dus met CTRL, ALT, DEL vanuit het accountscherm na het opstarten, maar ook als administrator/eigenaar geen succes. Precies hetzelfde jammer genoeg.

Maar niet geschoten is altijd mis! Kom maar op met tips and tricks. Ik probeer ze net zolang tot ik een werkende heb!

Bedankt zover Yannick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, vervelend zijn zulk soort problemen altijd haha.

eens even denken wat we er nog meer aan kunnen doen.

iedereen die denkt het te weten mag dat natuurlijk plaatsen, ik ga eens even denken in de tussentijd.

roep ook gerust als u iets anders geprobeerd heeft en of dat wel/niet werkt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb ik een zitten zoeken op de website van Asus. Daar heb ik een moederbord van, de P5PL2-E.

Na installatie van een programmaatje krijg je automatisch te zien wat er van Asus in de pc steekt. Blijft tot op heden beperkt tot het moederbord.

Tevens krijg je alle update mogelijkheden voor dit type moederbord te zien.

Nou heb ik een dergelijk iets nog nooit uitgevoerd, een moederbord updaten, dus is mijn vraag, is dit raadzaam? Zo ja, zijn er nog zaken die ik in de gaten moet houden (bijv. eerst herstelpunt maken) of zaken die ik absoluut niet moet doen.

Staatje van updatus is best lang....zegt me dus dat het moederbord niet eerder is geüpdate.

Van sommige onderdelen (Audo bijv.) zijn er een aantal updates. Is het dan een kwestie van de laatste versie downloaden en installeren of moet heel het rijtje stuk voor stuk worden afgewerkt?

De volgende zaken komen aan bod:

BIOS

BIOS-Utilities

AUDIO

LAN

Utilities

VGA

Manual

Best imposant als je de +-jes opent die hier voor staan. En hoe meer er staat hoe groter de kans dat Wallie domme dingen doet....:Army6:

Wie kan me gerust stellen? Gewoon lekker updaten? En wie kan me overigens vertellen hoe ik zichtbaar kan krijgen welke updates er eigenlijk al geïnstalleerd zijn? Via herstart naar de BIOS of kan die ook via Systeem?

Vindt alleen applicaties maar geen "Motherboard" of zoiets.

Nou, weer genoeg om over na te denken, hopelijk is het mogelijk om via het installeren van deze moederbord updates Nero en Pinnacle draaiende te krijgen.

Alvast mijn dank voor jullie hersenbrekens!:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook net nog contact gehad met de leverancier van de pc en die had zelf i.v.m. tegenvallende geluidsweergaves, het moederbord ook geüpdate en dat leverde gelijk een beter resultaat.

Nou maar hopen dat dat v.w.b. beeld ook op gaat.

Wel een waarschuwing gehad omtrent het updaten van de BIOS. Hiermee zou men heel voorzichting moeten zijn????

Zolang het systeem goed draait niet doen is min of meer het advies.

Verder zouden updates overbodig zijn om ze uit te brengen als niemand ze gebruikt. Das stilstand en das achteruitgang volgens economische spelregels.

Zal binnenkort e.e.a. eens gaan updaten op een aantal punten, m.u.v. de bios. Als ik daarna hier nog een posting kan doen is alles meegevallen denk ik dan maar. Maar idd zeker eerst een herstelpunt maken!

Bedankt voor zover!

Greetings Wallie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Walliew, Ik gebruik ook studio 9 om mijn beelden te bewerken en ze daarna met Nero te branden. Ik zal eens beschrijven hoe ik dat doe, misschien vergeet je iets. Na het bewerken van de beelden moet je naar stap drie gaan in Studio 9 en film maken. Deze moet je laten maken in MPeg 2 (Dvd compactibel).

Als deze film gemaakt is en opgeslagen op je schijf, moet je dan deze film invoeren via Nero 7, maar Nero moet deze film eerst volledig herkennen, anders werkt het niet. Ik wil er trouwens aan toevoegen dat het Versie

Nero 7 Premium moet zijn om samen met Studio 9 te kunnen werken. Ik zelf heb nog geen problemen met beide programma's gehad.

groetjes Postman Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Postman Hans,

Allereerst dank voor de hulp. Ik zit echter gezien je verhaal met een probleem. Ik heb de Nero versie van mij als OEM versie gekregen bij de nieuwe pc. Die moet ik dus upgraden blijkt uit je verhaal.

Echter voorheen heb ik wel probleemloos gedraaid op mijn oude pc met Windows XP en Nero 6. Het upgraden van Nero 7 naar Premium ben ik een beetje huiverig voor. Straks geef ik hier geld aan uit en werkt het nog niet?!

V.w.b. je beschrijving van de volgorde van handelen, dat is zoals ik het ook doe. Film op HDD zetten met Pinnacle, bewerken met Pinnacle, opslaan op HDD en dan open ik de film na het omzetten in MPEG (DVD kwaliteit) met Nero. In Nero maak ik dan hoofdstukken aan, voeg nog een menu toe en dat geheel ga ik dan met Nero branden.

Probleem is dat ik de film ook niet volledig kan branden wanneer ik de film op HDD zet met Windows Moviemaker. Of met Pinnacle of met Nero. Hoe dan ook , ik heb problemen met beeld en/of geluid. Daarom begin ik meer en meer te vermoeden dat het niet aan de software ligt maar een moederbord probleem is. Ergens is iets in conflict met elkaar. Alleen jammer dat ik geen melding krijg zoals zo vaak en waar je dan een hekel aan hebt :).

In mijn vorige pc deed ik precies dezelfde stappen als nu (dus ook als jij doet) en ging het met Pinnacle 9 en Nero 6 probleemloos. Van Nero 6 heb ik namelijk wel de volledige versie destijds aangeschaft en die werkte wel. Maar nu op deze pc dus niet.

Toendertijd had ik een oud A-open moederbordje. Nu een Asus. Ik denk dat Asus geüpgrade moet worden. En hier zit ik, gezien de waarschuwingen enerzijds en de aanbevelingen anderzijds, een beetje tegenaan te hikken want wat is nu wijsheid?!?!:confused:. De een zegt upgraden zonder meer, de ander zegt omzichtig te werk gaan en de ander zegt gewoon doen.

Tja, als je dan dit nog niet eerder gedaan hebt wordt je (ik in ieder geval) wat terughoudend.

Het is overigens met alle eerder genoemde programma's zo dat tijdens het bewerken de fouten ontstaan. Of ik kan met het geluid niets doen of ik kan mijn toevoegingen of wijzigingen niet zien in het voorbeeldscherm. Nero komt wel het verste maar er zit een hapering in beeld en geluid na het branden.

Ik hou het er dus op: updaten moederbord.....alleen wanneer durf ik hieraan te beginnen.....ik wacht even op een vriend die beduidend meer verstand van pc's heeft dan ik. Wie weet dat dan e.e.a. voor elkaar komt!

In ieder geval hou ik je aanbeveling in de gaten, Nero is verder best een goed programma, ik werk er al jaren mee, dus die upgrade komt er misschien wel maar dan enkel wanneer ik de boel zo draaiende hebt. Nero6 zou toch ook moeten kunnen met Pinnacle 9!

Dank voor je reactie zover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.