Ga naar inhoud

pdf suite 2013 pro


Aanbevolen berichten

hello,

ik (wil) werk pdf suite 2013 pro en mijn probleem is: ik scan een document en dit document wordt naar de pc gescand als pdf-document.

als ik dit document open in pdf suite vind ik geen mogelijkheid om de tekst te bewerken.

weet iemand waar ik moet kiezen om de tekst te bewerken?

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat die pdf dan eigenlijk een pdf van een 'plaatje' is, van een jpg dus. En zo iets moet je bewerken met een grafisch programma.

Wat ik in dat geval doe ('k werk met Acrobat X) : de pdf laten exporteren als Rich Text - dan gaat Acrobat met OCR tewerk en krijg je een document met de tekst als 'tekst' - maar het resultaat is afwachten: het hangt af van de goede/slechte scankwaliteit.

Verbeteringen moet je meestal wel aanbrengen dan - maar het spaart je wel overtypen uit.

ps: in Wordperfect (waar ik mee werk) is de mogelijkheid de tekst te kopiëren en zonder tralala (zonder lettertypen, opmaak, ... - (paste unformatted text) ) te plakken - misschien heeft Word ook zo'n optie?

(anders kan je het in een txt-bestand plakken, terug kopiëren en dit dan in Word plakken, dan ben je een boel rotzooi kwijt - en ja, 'k weet: zo wordt het natuurlijk omslachtig, mja...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ grijzegeus,

Ik heb uw topic heropend xD

ik scan een document en dit document wordt naar de pc gescand als .pdf-document.

Dat gescande .pdf-bestand is géén echte pdf-bestand.

Echte .pdf-bestanden zijn bestanden die geconverteerd zijn bijvoorbeeld vanuit Word naar .pdf.

Zie ook deze link, wellicht de moeite waard om door te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.