Ga naar inhoud

Programma om grootte-gericht te verwijderen?


Aanbevolen berichten

Ik zoek een programma waarmee ik kan instellen dat hij alle bestanden kleiner dan ... of groter dan ... kan laten verwijderen.

Dus bv ik heb een externe hdd . Dat ik kan instellen dat hij op die hdd alle bestanden kleine dan 500mb ofzo laat verwijderen bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu op tablet met windows 8.1 en hier vind ik het niet. als ik weer thuis ben zal ik eens kijken of ik het vind, tochalvast bedankt voor het antwoord!

Ben je hiermee geholpen? (windows verkenner en dan:)

[ATTACH=CONFIG]32687[/ATTACH]

(al dacht ik dat je vroeger zèlf de grootte kon aangeven in vb XP)

- - - Updated - - -

Ik denk niet dat er een kant en klaar programma is waarmee jouw vraag is opgelost.

Met een scriptje moet het wel te doen zijn maar daarin ben ik niet zo goed thuis.

Ik zal aan de collega's vragen of iemand van hen er meer van kent.

Oke tnx !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk! (want ik vond het zelf net niet terug): ga dus gewoon in verkenner, klik op de map of partitie of schijf en klik dan eerst in het zoekveld rechts boven

(je hoeft nog niets in te vullen)

dan pas krijg je het venster zoals in het plaatje - met dus het tabblad Zoeken erbij.

Ook goed om weten: als je dan je bestanden van een bepaalde grootte in een lijst krijgt, kan je bovenaan op het tabblad Beeld drukken en kiezen voor Details: dan krijg je de namen met de bestandsgrootte en zo

Klik je nu bovenaan op de kop Grootte , dan worden je bestanden gesorteerd: van klein naar groot - klik je nogmaals dan wordt de volgorde omgekeerd: van groot naar klein. - kan soms handig zijn om verder te gaan sorteren.

en in het zoekveld kan je ook gewoon je bestanden gaan verwijderen, kopiëren,...

succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even inbreken xD

Als ik het goed heb is de schermafbeelding in Bericht #4 voor Windows 8 en/of 8.1 :rolleyes: en TS heeft Windows 7 :dontknow:

post-41531-1417705788,5299_thumb.png

Voor Windows 7:

  1. Start de Verkenner op.
  2. Klik op een "Schijf".
  3. Klik in het zoekveld met de muis en vervolgens klik op Grootte.
    post-41531-1417705788,4718_thumb.jpg
  4. Klik nu Leeg, Heel klein, Klein of andere keuze.
    post-41531-1417705788,5033_thumb.jpg

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.