Ga naar inhoud

snelkoppeling/iconen


Gast maximiliaan

Aanbevolen berichten

Gast maximiliaan

Mijn snelkoppelingen op het bureaublad werken niet meer als je ze aanklikt verwijzen naar een venster met welk programma wil je het openen.Gisteren toevallig het installatie programma Jpp puzel van Zylom per ongeluk geopend van af dat moment kregen alle iconen het jpp logo heb het toen verwijderd maar daarna werden ze veranderd in een ander logo van een spel als ik een snelkoppeling aanklikte starte dat spel dus ali snelkoppelingen verwezen naar dat spel.Heb het spel verwijderd en nu zijn alle iconen blanco maar bij aanklikken verwijzen ze naar wat of in de eerste regel staat.Wel 3 keer systeem herstel gedaan maar dat werkt niet (komt met een fout dat jpp een fout veroorzaakt ) Alle programma's werken wel als je het bestand of spel opzoekt maar als je dan weer een snelkoppeling op het bureaublad zet geeft dat de zelfde fout.Ik vermoed een fout in de bureaublad instellingen maar ik zou niet weten wat graag advies.

Maximiliaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben alle snelkoppelingen op je bureaublad dat probleem?

Klik met de rechtermuisknop op een niet werkende snelkoppeling.

Ga naar het tabblad algemeen.

Daar moet als bestandstype Snelkoppeling (.lnk) staan.

Wat staat er bij jouw snelkoppelingen?

Als dat niet zo is, is het aan een verkeerde bestandsextensie gekoppeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maximiliaan

staat inderdaad (.ink) en alle snelkoppelingen hebben er last van alleen de prullenbak en mappen die ik zelf gemaakt heb zin normaal weergegeven maar werken niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alle zekerheid eerst eens controleren of malware hier voor iets tussen zit.

Voer onderstaande uit, een expert zal dan je logje nakijken.

Download HijackThis.

Klik bij "HijackThis Downloads" op "Installer".

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maximiliaan

heb HijjachThis geinstalleerd en kreeg inderdaad het klad blok maar dat van CTRL-A en CTRL-C en CTRL- V begrijp ik niet zo goed de letters in het kladblok worden blauw maar daarna gebeurt er niets wel krijg ik een lijst te zien mal alle programma's met als regel er boven below are the results of te scan en becareful what of you delete du wat nu verder

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je kladblokvenster druk je tegelijkertijd de toetsen ctrl en de A-toets in.

Druk dan de ctrl en c toets tegelijkertijd in.

Ga dan naar dit topic en in een nieuw venster plaats je nu het logje door in de lege ruimte te klikken en dan op ctrl en V toets tegelijkertijd te drukken.

Het logje staat nu in het venster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maximiliaan

dit werkt niet goed want een nieuwe snelkoppeling op het bureaublad werk niet en kladblok ook niet althans ik kan er niet bijkomen ik weet dat het op de computer staat maar ik weet niet waar want de koppeling werkt niet misschien een andere oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snelkoppelingen heb je niet nodig, doe het volgende:

Je kan hijackthis opstarten via start dan alle programma's.

Daar vindt je de map hijackthis, open de map.

Nu zie je de toepassing hijackthis.

Klik erop en start hijackthis.

post-23245-1417704380,1647_thumb.png

Als hijackthis zijn werk gedaan heeft opent een kladblokvenster met het logje.

hou dan gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd.

Erna hou je gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd.

Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Dus snelkoppelingen heb je niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast maximiliaan

via start en alle programma's lukt dit niet want de icoon verwijst ook naar, met welk programma wil dit openen hetlukt alleen als ik het opnieuw download dan kom ik ook weer bij het klad blok en de resultaten van de scan.maar stel dat het lukt wat moet ik dan verder doen

Maximiliaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar de map C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis (of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis).

Klik met rechter muisknop op het bestand hijackthis.exe en kies voor uitvoeren als administrator om op te starten.

Klik dan ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Na de scan opent er een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.