Ga naar inhoud

Software om op Hard disk in WindowsXP exra partitie aan te maken


Hadi

Aanbevolen berichten

Hallo Hadi,

Ik gebruik zelf geen XP meer maar mss helpt dit je verder :

Simply boot from the WinXP installation CD. You'll be offered the

opportunity to delete, create, and format partitions as part of the

installation process. (You may need to re-arrange the order of boot

devices in the PC's BIOS to boot from the CD.)

HOW TO Install Windows XP

Microsoft Support;en-us;316941

XP Clean Install

Clean Install

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst wel zeker zijn dat de harde schijf groot genoeg is om op te splitsen.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Dan moet je ook eerst nagaan of je hardware wel geschikt is om windows 7 te draaien.

Dit kan je doen met behulp van de Windows 7 Upgrade Advisor.

Als de hardware voldoende is voor Win 7 en de harde schijf is groot genoeg om nog te splitsen, kan je Partition Wizard gebruiken om de schijf op te splitsen.

De Home Edition is gratis en voldoet perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Kweezie Wabbit,

Bedankt, en sorry voor deze late reactie. Was op vakantie en had andere provider genomen zodat mijn Planet emailadres verviel. Vreemd eigenlijk dat je hem niet kunt blijven gebruiken, maar ja.

Ben al aan de slag en heb al de schijf opgedeeld. Ging prima, bedankt.

Kan je me ook uitleggen waar ik de gratis versie van Windows-7 Home Edition kan downloaden. En kan ik dat dan naar een USB stick kopieeren en dan zetten op de aangemaakte "D" partitie?

Alvast weer heel hartelijk dank voor je advies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je me ook uitleggen waar ik de gratis versie van Windows-7 Home Edition kan downloaden.
Neen want alle gratis versies van (eender welke) windows die je kan downloaden, zijn illegaal en daar mogen, kunnen en willen wij ons niet mee bezig houden.

Je kan natuurlijk zelf op zoek gaan en je zal er waarschijnlijk wel vinden maar als je daarmee later problemen krijgt, moet je niet bij ons komen aankloppen. (zie de forumregels)

Als je in de winkel een legale versie aankoopt en je hebt daarmee problemen om te installeren of te configureren, zullen we je met veel plezier bijstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie,

In je vorige antwoord scheef je het volgende:

"Als de hardware voldoende is voor Win 7 en de harde schijf is groot genoeg om nog te splitsen, kan je Partition Wizard gebruiken om de schijf op te splitsen.

De Home Edition is gratis en voldoet perfect."

Ik dacht begrepen te hebben dat die "Home edition is gratis en voldoet perfect" ook betrekking had op Win 7. Sorry, maar beetje dom dus.

In elk geval bedankt voor het meedenken.!

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Als de hardware voldoende is voor Win 7 en de harde schijf is groot genoeg om nog te splitsen, kan je Partition Wizard gebruiken om de schijf op te splitsen.

De Home Edition is gratis en voldoet perfect."

Ik dacht begrepen te hebben dat die "Home edition is gratis en voldoet perfect" ook betrekking had op Win 7. Sorry, maar beetje dom dus.

De gratis home edition heeft dus enkel betrekking op Partition wizard en niet op windows 7 :-)

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.