Ga naar inhoud

Steam overzetten op nieuw systeem


Passer

Aanbevolen berichten

Binnenkort schakel ik van XP naar 8.1

Situatie nu:

- HL2 liet ik bij mijn huidige computer op mijn D-partitie ( van mijn eerste schijf ) installeren

- ik vind nu geen steammappen bij mij Program Files of bij mijn accounts

Vraag:

Moet ik binnenkort op mijn nieuwe computer Steam gaan herinstalleren (inclusief alle mods??) of kan ik gewoon mijn huidige D-map naar de nieuwe D-partitie kopiëren en werkt het dan? (is het zo simpel?? - 'k vrees ervoor)

Op mijn nieuw systeem komt Steam dus ook op partitie D te staan - alleen: gezien ik voor mijn C een SSD ga aanschaffen, is de nieuwe D niet meer de tweede partitie op mijn eerste schijf, maar wel de eerste partitie op mijn tweede schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah, zo bedoel je - maar 'k denk dat dit niet het geval is want ik installeerde HL vanaf mijn (legale) HL2-install-cd en dus werd eerst Steam geïnstalleerd en telkens ik een mod speel wordt er verbinding gemaakt met mijn account.

Klopt het dus dat dit niet het geval zal zijn bij mij - of begrijp ik je niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ach zo bedoelde je - eurootje is gevallen!

'k had heel die map toch al in reserve staan (voor het geval mijn hoofdschijf zou crashen) dus het was makkelijk: steam.exe vanaf de andere locatie uitgevoerd - hij vroeg om mijn steamlogin en... vertelde daarna dat hij geen verbinding kon maken met het steamnetwerk...

Maar 'k gaf het niet op en ok probeerde het een tweede keer en toen ging hij verder, kreeg ik de lijst met mijn mods te zien, 'k startte er eentje op en ... kreeg een geleerde foutmelding (ik ken onderhand al wat foutmeldingen van HL2, maar deze was me onbekend)

Ik meldde maar af, maar hoorde ondertussen mijn systeem rammelen en werken.

Dus dacht ik (bleek uiteindelijk goed gedacht): is hij zich niet aan het updaten (want deze tweede versie synchroniseer ik maar om de zoveel maand) en inderdaad: een tijdje later startte ik terug op en kon een mod aan de gang zetten en spelen.

't Is dus een standalone-installatie, Stegisoft - en dus ben ik gerust dat ik een boel werk ga achterwege kunnen laten.

Dank voor de tip - waarom kwam ik er zelf niet op? :D

(ps: 'k vertelde het hierboven nogal uitgebreid voor het geval er later iemand deze draad zou lezen - dan weet hij/zij waarom het in het begin schijnt te 'mislukken')

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.