Ga naar inhoud

terugzetten image lukt niet (Acronis*True*Image*Home Personal 10.0 - build*4.911)


paddepoel

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een aantal problemen met mijn portable.

Ik heb reeds een berichtje gepost op deze site, maar onder een andere rubriek (http://www.pc-helpforum.be/f168/foutmelding-kan-geen-toegang-mogelijk-hebt-29402/).

Het probleem is reeds gedeeltelijk opgelost, maar een aantal knelpunten blijven.

Ik heb een volledige image van de portable voordat de problemen zijn ontstaan. Het eenvoudigst zou zijn om de gehele C, D en MBR terug te zetten. Ik heb dit ook geprobeerd via Acronis*True*Image*Home Personal 10.0.

Ik tracht terug te zetten vanaf de reeds opgestarte portable. Dit wordt aangearden door Acronis wanneer de computer nog steeds normaal opstart. (dus niet via F12, boot via USB en dan laden Acronis Loader). Op het einde van het instellen, vraagt Acronis te rebooten. Ik klik op OK ; portable sluit af en reboot; krijg dan Arcronis loader, maar kort nadien boot de portable gewoon verder op, zoals bij een normale opstart.

Het terugzetten wordt blijkbaar afgebroken.

Wanneer ik via F12, boot via USB (waarop Acronis loader staat) opstart, kan ik C, D en MBR selecteren om terug te zeteen, maar bij het doel krijg ik alleen de externe LaCie harde schijf waarop de image staat. Ik kan dus niet de interne schijf selecteren om te herstellen.

Hoe kan dit worden opgelost ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik gebruik ook acronis.

je hebt dus een laptop waarop je een backup wilt terug zetten.

als je dit doet omdat je windows niet goed meer werkt is het niet nodig om alle partities terug te zetten.

enkel die waar je windows staat, meestal de c-schijf.

als ik een backup wil terug zetten dan gebruik daar een cd voor waar de acronis loader opstaat.

ik herstart dan mijn pc en kom dan in een acronis scherm waar ik kan kiezen tussen volledige modus of veilige modus.

als je problemen hebt met de volledige modus gebruik dan de veilige modus.

dan moet je de plaats terug vinden waar je backup staat van je c.

kies dan ook de c waar je hem terug zet.

dus zet enkel je windows terug waar hij stond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag !

Even ter verduidelijking: de portable start normaal op. Er zijn alleen een aantal bestanden corrupt zodat ik bvb. bij het installeren van software of openen bestaande programma's foutmeldingen of geen toegang krijg. Voor de rest werkt de portable normaal. Aangezien ik een image heb voor de problemen begonnen, wil ik deze terugzetten.

Acronis raadt zelf aan om dit vanuit Windows te doen wanneer er nog normaal wordt opgestart. Ik doorloop de gehele procedure zonder problemen (ik selecteer zowel C: D: en MBR). ER wordt gevraagd te rebooten, wat ik ook doe. De portable sluit af, start nadien Acronis Loader op (blijkbaar vanaf harde schijf, want er wordt geen CD of USB-stick gebruikt) en gaat daarna gewoon verder met normaal booten. Er werd geen image teruggezet.

Bij opstarten via F12 en booten via CD of USB, kom ik in Acronis Loader. Kan image selecteren, maar als doelbestemming vind ik alleen de externe schijf terug waarop de image staat, dus niet C: of D:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dag,

Je moet eerst nakijken op welke partitie je windows staat.

Hoogstwaarschijnlijk op de c. Staan je programma's daar ook geïnstalleerd?

Is dat zo dan zal je wel de D gebruiken om bestanden (je documenten enz) op te slaan.

Nu is de vraag waar staat je backup (image gemaakt met acronis) op je D- partitie of op een externe schijf?

Je hoeft als je windows en ander software geïnstalleerd is op de C enkel de C maar terug te zetten.

Dus je moet niet de C en D en MBR terug zetten. enkel de C

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

Windows en de program files staan inderdaad op C. Mijn data staan op D.

De backup staat op een externe harde schijf, waarbij zowel C, D en de MBR werden geplaatst. Aangezien door de virusbesmetting waarschijnlijk bestanden op zowel C als D corrupt zijn of verwijderd, zou ik graagg C en D terugzetten. De data die ondertussen zijn gewijzigd heb ik apart gebackupt.

Probleem is gewoon dat Acronis niet wil starten nadat de wizard werd doorlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]7589[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7585[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7586[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7587[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]7588[/ATTACH]

hoi,

Je moet eerst de C terugplaatsen. Hoogstwaarschijnlijk zit je probleem in het besturingssysteem.

Ik zelf gebruik acronis 2009 maar het verloopt ongeveer het zelfde, ook heb ik wat afbeeldingen bij geplaatst.

Ga eerst naar backup beheren en terugzetten.

Zoek dan je backup op de externe schijf, selecteer de C.

Bij de vraag waar die backup terug geplaatst moet selecteer je weer de C.

Stel als prioriteit bij opties NORMAAL in

doe de andere instellingen, en start de terugplaatsing.

je pc wordt terug opgestart en dan begint acronis de backup terug te plaatsen.

als het je lukt de C terug te zetten probeer dan of je problemen allemaal weg zijn.

de D kan je achteraf nog altijd terug zetten indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,

wanneer ik ATIH 2010 gebruik, verloopt de procedure zowat gelijk aan hetgeen je hierboven beschrijft, alleen: bij het terugzetten van bvb. alleen C start Acronis loader op (na reboot, want dit wordt gevraagd)., maar na een korte tijd verdwijnth het Acronis loader scherm en start de computer verder normaal op. Blijkbaar gaat de loader niet tot het einde. alvast bedankt voor je hulp !

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit ben ik ook al tegen gekomen.

dan moet je de recovery -cd van acronis gebruiken.

die steek je in de cd-rom, herstart de PC en dan start acronis op vanaf de cd.

dan kan je kiezen voor normale modus of veilge modus.

doet de normale modus het ook niet gebruik dan de veilige modus.

wat je ook eens kan doen is je backup via acronis testen op fouten.

als je nog geen opstart-cd hebt, je kan die aanmaken via de startknop dan naar programma's dan naar acronis dan klik je in de map acronis "OPSTARTMEDIA AANMAKEN" aan.

of via het programma zelf als je het opgestart hebt, ga daar naar gereedschappen en dan "OPSTARTMEDIA AANMAKEN".

je hebt enkel nog een blanco -cd nodig om die opstart-cd te maken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Heb Acronis opgestart met een CD i.p.v. een USB-stick. Nu lukt het wel. Ik heb momenteel alleen de C teruggezet. Heeft nogal wat tijd in beslag genomen (zowat 1,5 uur). Toch eigenaardig dat het via CD wel werkt maar niet via geheugenstick, alhoewel de Acronis expliciet de keuze laat tussen een CD of een geheugenstick wanneer je wil booten via F12

Soit, probleem opgelost. Topic mag worden afgesloten.

Bedankt voor de suggesties !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.