PC Helpforum

HCW

Ga terug   PC Helpforum > Info > ICT-nieuws > Archief
Passwoord vergeten? Registreer !

Archief Archief ICT Nieuws

Dexia

LinkBack Discussietools
Oud 24 februari 2008, 13:22   #1
Website Admin

Yannick's schermafbeelding

Pc Ervaring: Expert
Leeftijd: 18
Bedankjes Gegeven: 161
757 x Bedankt in 734 Posts
Standaard Microsoft publiceert lijst met door Vista SP1 geplaagde software

Microsoft heeft een lijst met software gepubliceerd waarvan problemen met Vista SP1 bekend zijn. In sommige gevallen wordt de software actief geblokkeerd, maar in de meeste gevallen is een nieuwe versie beschikbaar die wel werkt.
Microsoft heeft een lijst gepubliceerd waarin het opsomt welke software niet met Service Pack 1 voor Windows Vista werkt. De pagina bevat nog geen uitputtende lijst: Microsoft raadt aan bij problemen met niet-vermelde software eerst de pc te herstarten en het probleem met de softwareleverancier op te nemen. De software die Microsoft wel noemt, wordt in drie groepen ingedeeld: software die door SP1 geblokkeerd wordt, software die niet onder SP1 draait en software die minder goed onder SP1 functioneert.
Opmerkelijk is de eerste categorie: Microsoft blokkeert een aantal programma's na installatie van Service Pack 1, waaronder antivirussoftware van Bitdefender en Trend Micro. De softwarereus doet dat overigens met goedkeuring van de leverancier van de geblokkeerde software: van de opgesomde geblokkeerde software zijn nieuwe versies beschikbaar die geen problemen met SP1 vertonen. Ook van de onder Vista SP1 niet-functionerende software is in twee van de drie gevallen een nieuwe, functionerende versie beschikbaar. Voor de software met 'verminderde functionaliteit' geldt eveneens dat geüpdate versies beschikbaar zijn.

bron: tweakers.net
tevreden over de geleverde hulp? druk rechtsonderin op de bedankt knop!
Yannick is nu online  
Gesponsorde Links
Oud 25 februari 2008, 18:32   #2
Lid

be_dup's schermafbeelding

Leeftijd: 21
Bedankjes Gegeven: 105
199 x Bedankt in 180 Posts
Standaard

mocht ik producent van software zijn, ik zou bill m'n software niet laten blokkeren!
maar ja, de commerciële wereld zeker? :@
be_dup is offline  
Oud 25 februari 2008, 20:24   #3
Website Admin

Yannick's schermafbeelding

Pc Ervaring: Expert
Leeftijd: 18
Bedankjes Gegeven: 161
757 x Bedankt in 734 Posts
Standaard

ben bang van wel bert.
linux 4 life eej ;)
tevreden over de geleverde hulp? druk rechtsonderin op de bedankt knop!
Yannick is nu online  
Gesponsorde Links
Oud 26 februari 2008, 09:44   #4
Lid

Leeftijd: 23
Bedankjes Gegeven: 13
413 x Bedankt in 378 Posts
Standaard

Op zich kan ik er wel in inkomen dat ze die software blokkeren, zo'n slechte zet is dat niet in mijn ogen. Je wil niet weten hoeveel pc's met Vista (toen vista juist opkwam) die ik in mijn handen gehad heb van mensen die deamon tools probeerden te installeren, en niet de laatste versie installeerden (resulteerde in een pc die niet meer wou opstarten). Dus als je ofwel je pc volledig vast hebt, ofwel software die aangeeft niet te willen installeren is het tweede misschien toch beter.

Ik vind de lijst gewoon kort. Ik ken zelf software die niet echt oud is (1à2 jaar) en die gewoon niet met Vista wil draaien (Servicepack of niet), en die staat niet op die lijst vermeld (en het zijn echt geen kleine paketten). De opzet vind ik wel leuk, maar de uitwerking valt wat tegen wegens te beperkt. Win XP blijft er hier op staan tot die niet meer ondersteund wordt (en dan zie ik wel of ik naar vista of naar Server 2003 ga, die wordt nl langer ondersteund)
Masters is offline  
Gesponsorde Links

Favorieten/bladwijzers

Labels
geplaagde, lijst, microsoft, publiceert, software, sp1, vista

Discussietools

Regels voor berichten