Ga naar inhoud

Beste bescherming


Aanbevolen berichten

Ik vraag me dus af, wat is de beste firewall, anti-spyware en anti-virus die er te krijgen is?

Moet niet gratis zijn, mag betalend zijn en mag zelfs duur zijn.

Ik wil gewoon weten hoe ik 100% zeker kan zijn dat mijn pc 100% clean blijft.

Gelieve zo snel mogelijk te antwoorden, dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi WntrSn,

welkom hier,

het is moeilijk te zeggen wat het 'Beste' is, heel vel programma's' zijn uitstekend en een combinatie van antivirus-antispyware-firewall moet op z'n geheel bekeken worden

Om je toch een idee te geven wat goeie programma's zijn geef ik hier een lijst van de verschillende categorieën volgens een beoordeling van een magazine.

Antivirus:

gold-nav.gif BitDefender

sil-nav.gif Kaspersky

bro-nav.gif F-Secure Anti-Virus

Anti-spyware:

gold-nav.gifSpy Sweeper

sil-nav.gifCounterSpy

bro-nav.gifTrend Micro Anti-Spyware

Firewall:

gold-nav.gif ZoneAlarm Pro

sil-nav.gif Outpost Firewall Pro

bro-nav.gif Norton Personal Firewall

Natuurlijk kan je ook combinaties gebruiken van verschillende soorten samen, wat wel handig is en ook heel goed

gold-nav.gif BitDefender Internet Security: klik hier voor meer info

sil-nav.gif McAfee total protection (10 in 1 !) klik hier voor meer info

of McAfee internet security suite (8 in 1 !) klik hier voor meer info

bro-nav.gif Norton Internet securiy: klik hier voor meer info

Als je zowel antispyware, firewall als anti-virus wenst zou ik persoonlijk kiezen voor een totaalpakket zoals hierboven. dit voor gemak van updates en geen mogelijke problemen tussen programma's onderling

Zelf heb ik reeds Norton internet security suite als Bitdefender Internet security suite gebruikt en beide zijn uitstekende programma's

Natuurlijk dit is mijn mening, op een andere site zullen ze misschien wat anders vertellen. Uw pc is alvast voldoende beshermt met bovenstaande programma's

Als u daarnaast uw pc ook mooi snel wenst te houden kan u optioneel kiezen voor een pakket zoals Norton system works of TuneUp utilities

Zelf gebruik ik tuneup utilities en met dat programma hou je alles mooi ivm tijdelijke bestanden, geheugen enz...

Nog even een korte anekdote: 100% veilig ben je natuurlijk nooit, de kans bestaat er altijd in dat er iets binnengeraakt maar met bovenstaande tips zou dit tot een minimum moeten herleid worden

Ik hoop dat u iets bent met mijn uitleg.

mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Panda is ook heel goed

de staat in het artikel op de 7de plaats wat natuurlijk niet slecht is

dit komt vooral omdat deze een stuk duurder is dan dan voorbeeld Bitdefender of mcafee

wat is er nog verschillend:

panda scant geen bestanden via msn dacht ik

geen bescheming tegen p2p

voor de rest bied het een zeer goede bescherming, er staat weinig opmerking bij en lijkt mij ook heel goed

die 7de plaats is enkel te wijten aan kostprijs want voor de helft minder heb je bitdefender en die scoort net iets beter ook

maar aangezien je die nu al hebt dan zou ik die gewoon verder gebruiken tot wanneer licentie verlopen is, daarna kan je overwegen om voorbeeld bittdefender te gebruiken.

ik zou dus gewoon blijven gebruiken deze; Lijkt me meer dan goed ;-)

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben eerlijk gezegd niet blij met McAffee.

McAffee Internet Security Suite lag de vorige keer aan de basis van het crashen van mijn harde schijf. Resultaat: nieuwe harde schijf kopen + alle installatiekosten erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse/report14.pdf als je wat verder kijkt op die site dan zul je heus nog wel updates vinden. Ze publiceren om de 3 maanden uitslagen van hun tests. En niet eerder omdat er toch niets zou veranderen en omdat de intresse van de mensen zou minderen. Soit even de tests uitleggen die ze doen. Ze hebben 2 soorten: false-positiefs dus hoevaak wordt een bestand herkend die eignelijk geen virus is. Anderzijds heb je klassieke test: het scannen op zich.

Wat blijkt dat avira de beste scanner is op dit moment. En dit is al een tijdje zo. Om de discussie wat te temperen even exacte cijfers: avira 662 365 virussen in databank, kaspersky: 264 410

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.