Ga naar inhoud

Comodo : Let op met versie 3.13!!!!!!!!


Aanbevolen berichten

Ik ben erg enthousiast over Comodo. Ik gebruik hem al jaren als firewall op mijn Vista.

Ik heb 2 XP portables, die ik maar sporadisch gebruik voor programma's, die niet meer draaien onder Vista o.a..

Daar heb ik op een bepaald moment Comodo Internet Security opgezet.

Op een van beide toestellen, dat ik al lang niet meer aan het internet had gehangen mislukte de update van Comodo en de virusscanner wou helemaal niet updaten. Ik ben op het internet gaan zoeken en er werd aangeraden comodo te verwijderen en opnieuw te installeren. Dat heb ik gedaan en de updates verliepen vlekkeloos.

Nu heb ik mijn andere portable ook even met het internet verbonden. Ik bekeek de versie (3.14) en liet de versieupdate lopen. Ik kreeg melding dat er geen nieuwe versie beschikbaar was. Dit terwijl de nieuwste versie 3.14 is. De virusupdate gaf aan dat 5% voltooid was en vlak daarna dat hij volledig voltooid was. Nu herinner ik mij dat dit al een tijdje zo is. Ik was er telkens over verwonderd dat de virusupdate zo vlug ging.

Bij mijn zoektocht op het internet had ik gevonden dat de virusupdates in de file bases.cav zitten (Program Files>Comodo>CIS>Scanners. Ik ging daar eens kijken en die file bleek te dateren van November 2009.

Ik vind hier in de forums geen vragen over problemen met update bij Comodo. Werkt niemand er mee? Of misschien ook niet gezien dat er iets mis was met update?

Bekijk even je versie en of bases.cav file.

Bij de nieuwste versie staat trouwens aangegeven dat er een probleem is opgelost met de virusupdate "FIXED! AV does not update the virus database properly under certain circumstances"

Ik heb op mijn 2 pc's ondervonden dat de foute versie 3.13 niet automatisch update naar 3.14 waar de fout zou verbeterd zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download de nieuwste versie en bewaar ze op een lokatie die je makkelijk kan terugvinden.

Verwijder dan comodo, ruim het register op en installeer de nieuwste versie.

Het register opruimen doe op volgende manier.

Download CCleaner. Klik op deze pagina op één van de mirrorsites van MajorGeeks en dan start de download van CCleaner automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.