Ga naar inhoud

Firewall inschakelen lukt niet meer


Aanbevolen berichten

Hier ben ik weerxD

Ik heb McFee virus scanner. Hij meldt me dat er een beveiligingsprobleem is omdat de firewall niet is ingeschakeld. Ik probeer die echter in te schakelen (druk op knop 'inschakelen'), maar in een fractie van een seconde zie ik die van 'Aan' terug op 'Uit' schakelen.

Ik weet niet juist hoe lang dit probleem zich al voordoet, maar ik vermoed zeer recent.

Ik heb eerst gezocht op jullie forum, en er zat een gelijkaardige discussie in, maar ik werd er niet veel wijzer uit. Ik vermoed dat het resultaat was dat McFee opnieuw moest worden geinstalleerd, maar de analyse die tot leidde stond niet in de discussie te lezen.

Graag even opnieuw jullie adies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Vergeef me mijn dwaasheid:embarassed: Ik weet eigenlijk niet hoe ik zo'n herstelpunt moet terugvinden.

Anyway, er zijn enkele rare dingen aan de hand. Als ik McFee opendoe, dan staat op de hoofdpagina (Security Center) dat de Firewall "aan" staat. Ga ik echter naar instellingen, dan staat bovenaan Firewall "Uit", en probeer ik die aan te zetten, dan gaat die even "Aan", en een fractie van een seconde later terug "Uit".

Het pingen van mijn nas-server lukt nu weer wel.

Als ik de windows verkenner open, en ik ga naar netwerk, dan zie ik enkel "Multimedia apparaten". Ik dacht toch dat daar vroeger ook mijn nas-server en zo stond. Dit blijkt nu niet meer het geval. Of zie ik hier nu spoken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 7 Home Premium

Ondertussen McFee opnieuw geinstalleerd. Mijn netwerk-problemen blijken opgelost. Ping'en van mijn nas-server lukt. Ik zie nu ook alle computers in mijn netwerk. 'k Ga nu nog eens een virusscan doen.

Maar de firewall is nog steeds een probleem. Als ik trouwens de Firewall vanuit windows wil inschakelen, krijg is steevast de melding:

"Windows Firewall kan niet alle instellingen wijzigen. Foutcode: 0x80070424".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen met de nieuw geinstalleerde McAfee een full virusscan gedaan. Hij meldt mij dat mijn PC een beveiligingsrisico heeft. Er blijkt namelijk iets in de "desktop.ini" files te zitten, die hij niet kan verwijderen. Als ik naar de details kijk, blijkt het iets te maken te hebben met "ZeroAccess" (Trojaans paard). Die desktop.ini zit zowel in C:\Windows\assembly\GAC_64\Desktop.ini als C:\Windows\assembly\GAC_32\Desktop.ini.

Niet zeker of mijn firewall probleem daar iets mee te maken kan hebbben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.