Ga naar inhoud

Laptop doet raar


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Sinds gisteren is de laptop van mijn ouders raar beginnen doen. Telkens als ze Bitdefender Safepay willen openen, komt het programma niet open terwijl er wel een proces is van Bitdefender Safepay. We dachten dat er een probleem was met Bitdefender, dus hebben we hem verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, maar dit hielp niet.

Ook kunnen we de laptop niet afsluiten of opnieuw opstarten, we kunnen hem enkel in slaapstand zetten.

Zou malware of spyware hier de oorzaak van kunnen zijn? Ik zou het raar vinden omdat we een betaalde anti-virus hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet 'em eens hard uit: aan/uitknop een seconde of wat ingedrukt houden tot hij echt uit is.

zet laptop opnieuw aan en tokkel meteen op f8 tot je in een menu komt van waar je in veilige modus kan gaan.

lukt dat, zet dan een herstelpunt terug: programma's-bureau-accessoires-systeemwerkset-systeemherstel, alwaar je de wizzard volgt.

als ie weer een beetje normaal werkt leg je een rsit-log hoer voor aan de malware-experts.

zie: http://www.pc-helpforum.be/f163/hoe-maak-je-een-logje-met-66887/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

  {4c60e5ab-5c68-4c59-abaa-885010b24b32};c
 C:\Program Files\FromDocToPDF_65;fs
 {a235e1e3-6296-4710-af39-104a7faa6c7c};c
 {f236ca79-3123-4afb-9f74-e98117ad5625};c
 C:\Users\katleen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\hvrk0bgd.default\searchplugins\safesearch.xml;f
 C:\Users\katleen\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\hvrk0bgd.default\searchplugins\SweetIM Search.xml;f
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{a235e1e3-6296-4710-af39-104a7faa6c7c}];r
 [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{f236ca79-3123-4afb-9f74-e98117ad5625}];r
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
 ""=-;r
emptyfolderscheck;delete 
startupall; 
filesrcm;

  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan

  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean.
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, de computer werkt iets sneller en beter. Maar ik heb nog 1 probleem, ik kan mijn Bitdefender Internet Security niet openen. Ik wil ook upgraden naar de versie van 2015, ook dit lukt niet. Ik kan ook de oude versie niet verwijderen. Wat moet ik nu doen?

Installeer ik ook best een anti-malware-programma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.