Ga naar inhoud

Mislukt - Virusscan is mislukt


Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds enkele dagen telkens als ik iets wil downloaden faalt de download en krijg ik: "Mislukt - Virusscan is mislukt" te lezen.

Iemand enig idee hoe dit komt? heb mijn antivirus (AVG) al een scan laten doen maar die heeft niks gevonden.

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, maar ik had al eens opgezocht waaraan het kon liggen, en ik zag op een site staan dat systeemherstel het probleem niet volledig verhelpt ofzo, dus dacht ik het beter eens te vragen aan mensen die er meer van weten.

Dus volgens jou zou ik toch beter een systeemherstel doen?

Groetjes,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mensen een recent probleem posten denk ik in eerste instantie aan een systeemherstel...soms brengt het uitvoeren van een systeemherstel ook nog andere problemen aan het licht.

Wanneer een systeemherstel jouw probleem niet oplost mag je het onderstaande uitvoeren:

1. Download HijackThis. (klik er op)

De download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere PC en het bestand met een USB-stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden. Dit kan je HIER doen.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map. De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken en hij begeleidt jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als mensen een recent probleem posten denk ik in eerste instantie aan een systeemherstel...soms brengt het uitvoeren van een systeemherstel ook nog andere problemen aan het licht.

Bedankt Asus,

Het probleem is inderdaad opgelost geraakt met een simpele systeemherstel.

Hopelijk blijft het probleem nu uit.

Heb je enig idee hoe dit komt, of waaraan dit waarschijnlijk ligt, en hoe ik het in de toekomst kan vermijden?

Met dankbare groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je enig idee hoe dit komt, of waaraan dit waarschijnlijk ligt, en hoe ik het in de toekomst kan vermijden?

Het is op dit moment zeker zinvol om te checken of er geen ongewenste processen op je systeem aanwezig zijn, de start van zo'n controle is het posten van een HijackThis-logje (zie bericht 4).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.