Ga naar inhoud

mogelijk virus, trage PC


Aanbevolen berichten

Hallo,

Laatst heb ik per abuis McAfee mee-gedownload met andere software. Toen daardoor mijn AV software uitgeschakeld was merkte dat ook mijn PC soms traag was. Vandaag dook het politievirus op op die PC van mij dus nu zal ik graag met jullie hulp dit weer herstellen. Bedankt alvast.

Met vriendelijke groet,

Jan-Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jan-Paul,

Kan je die pc nog normaal opstarten, ondanks het politievirus? Indien zo, voer onderstaande dan uit zodat we een beter zicht krijgen van de infecties op jouw systeem.

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.


  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ondertussen zelf al tooltjes gedraaid he? :-) Het logje is opvallend netjes. ;-)

Indien je daar nog logs van hebt, mag je ook deze hier plaatsen.

Voer ook het volgende nog eens uit:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).


  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

 
esgiguard;s
C:\Program Files\Enigma Software Group;fs
autoclean;
emptyfolderscheck;delete 
emptyclsid; 
startupall; 
filesrcm;


  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]36719[/ATTACH]

Hallo,

Bedankt voor uw reactie. Ik heb vorige week nog HitmanPro gerund, maar dat was vóór het politievirus. Ook ervaar ik trage scripts. Misschien komen deze door een update van de Adobe reader die ik heb uitgevoerd, maar zeker weten doe ik dit niet. Dit denk ik omdat de traagheid vrijwel direct daarna optrad. Mogelijk heeft het te maken met conflicterende programma's? Dit is een ander probleem, dus als u het zoek log nog zou willen doornemen zou ik u zeer erkentelijk zijn.

Nog een ander vraagje: Ik krijg soms geautomatiseerde telefoon van een company genaamd green card van Amerika. Mogelijk komt dit door zoek.exe (ik kreeg een pop-up venster bij het downloaden). Is hier iets tegen te doen? Werkt het met bel-me-niet register en moet ik dit iedere keer doen nadat ik zoek.exe gebruik?

groet.

zoek-results.log

aangepast door caroussel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die telefoon heeft niets te maken met Zoek hoor. Als dat bedrijf je belt, dan kan dat enkel omdat jouw telefoonnummer bij hun ergens geregistreerd staat.

Het best neem je contact op met die firma om je bij hun uit te schrijven.

Het Zoek log ziet er netjes uit. Doe nog even dit:

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.


  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.

Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen


  • Voeg het logbestand met de naam C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH]36736[/ATTACH]

Zoals ik al verwachtte vond Adwcleaner weinig (niets).

Nog even dit: Die Greencard company is niet zo makkelijk te bereiken als dat jullie zijn, hoor en knap irritant zijn ze ook. Ik hoop dat ik niet een duur telefoonnummer hoef te bellen, want online uitschrijven schijnt niet veel uit te maken. Je staat zo weer geregistreerd.

Nogmaals bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jan-Paul

AdwCleaner[S0].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles ziet er daarmee terug netjes uit op je computer.

Om de gebruikte tools en de besmette herstelpunten te verwijderen mag je dit nog doen:

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:


  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Over welke Greencard company gaat het eigenlijk? Want ik kom er verschillende tegen op Google...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee. Ik kreeg een pop-up venstertje. Als de telefoon gaat is het de ene keer stil en wordt na een aantal seconden de verbinding verbroken. Een keer kreeg ik een computerstem die zei iets van: onze excuses prettige dag verder. Het gaat vermoed ik met woord herkennings-apparatuur. Als je een bepaald trefwoord gebruikt krijg je zeker een keuze menu. Ik zei alleen maar: hallo, wie is dit? Vandaar dus. :D:D

Ik vind het wel merkwaardig dat het politievirus blijkbaar geen sporen nalaat, terwijl dit naar mijn gevoel toch als zeer bedreigend overkomt. Is het misschien meer bangmakerij dan dat het werkelijke schade aanricht? Vervelend is het wel. Als je browser gehijackt wordt kun je weinig meer doen. Ik hoop dat ik er verder geen last van heb. Als de tooltjes verder niets meer zien ben ik tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.