Ga naar inhoud

Net aangschafte ultrabook bijzonder traag


Aanbevolen berichten

Met veel plezier een nieuw ultrabook van Samsung gekocht met een i5 processor, maar veel meer dan het installeren van mijn mail heb ik er nog niet meegedaan. Toen ik even aan het surfen was vielen alle plaatjes weg. Toen kwam er of van flash of van Adobe een exe file voorbij met het verzoek dat te downloaden. Dat heb ik gedaan en daarna was het helemaal mis. Ik denk dat het geen echt Adobe of Flash bestand was, maar dat ik zo dom ben geweest een virus binnen te halen.

Als ik nu surf is mijn laptop heel traag, ik kan vaak niet met de pijl naar beneden scrollen dan loopt doorgaans de laptop vast. Ook kreeg ik toen ik Powerpoint opstartte de melding dat er iets van spyware was geinstalleerd die wachtwoorden afluisterde... Als antivirus gebruik ik Avast en als firewallOnline Armor. Avast heb ik ook het startmenu laten scannen, maar hij vindt niets. Met veel moeite heb ik Superanti Spyware nog eens een scan laten doen: ook niets.

Nu probeerde ik HiJackthis te downloaden. Ik krijg het wel op mijn laptop maar als ik dubbelklik wil hij het bestand nergens opslaan, bij alles wat ik ingeef komt de melding "Installation must be on a local harddrive" maar het zijn allemaal c locaties en ook de locatie die hij zelf default zoekt werkt niet.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Mirjam Wiersma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de discussie even heropend want je laptop is wel weer snel maar de "kwaadaardige" bestanden zitten nog wel in je systeem en die zouden toch moeten verwijderd worden.

Kan je nog eens proberen om een hijackthis logje te maken?

1. Download HijackThis. (klik er op)

De download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere PC en het bestand met een USB-stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden. Dit kan je HIER doen.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map. De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.


2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)


3. Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken en hij begeleidt jou verder door het ganse proces.

Tip!

Wil je in woord en beeld weten hoe je een logje met HijackThis maakt en plaatst op het forum, klik dan HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je reactie en excuus voor mijn trage reactie!

Om heel eerlijk te zijn is het punt dat ik na terugzetting allerlei meldingen kreeg bij programma's dat er stukjes ontbraken. Toen heb ik hem nog een keer teruggezet, maar het probleem blijft.

is het niet beter dat ik hem dan maar helemaal terugzet naar fabrieksinstellingen? Ik heb de laptop net, dus er staan nog niet veel bestanden op die ik er niet gemakkelijk later weer op kan zetten.

Wel had ik een oude versie van office, ik dacht uit 2007 geinstalleerd, en verder draait er windows 8 op. Is dat misschien ook een budgetvriendelijke, maar verder heel onverstandige keuze geweest?

Afijn als ik mijn laptop terugzet naar fabrieksinstellingen, ben ik dan en van het virus af en is word er dan weer vanaf? Zou je ook een tipje kunnen geven hoe ik - als dat een goed idee is - de laptop terug zet naar fabrieksinstellingen (ik heb er wel van gehoord, maar weet eigenlijk niet precies hoe je het moet doen).

Bij voorbaat dank voor de reactie.

Met vriendelijke groet, Mirjam Wiersma

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop terugzetten naar de fabrieksinstellingen is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Hoe je dit doet, wordt waarschijnlijk wel uitgelegd in de handleiding.

Als je geen handleiding hebt, geef dan even het juiste model en type op van je ultrabook; dan zoeken wij wel even mee naat de juiste procedure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel dank voor je snelle reactie!

Ik heb nog een paar vraagjes. Ik ben qua kennisniveau op het vlak, wel de bel horen luiden, maar niet helemaal begrijpen wat nu de consequenties van een en ander zijn ;).

Als ik hem terugzet naar fabrieksinstellingen, ben ik dan het virus kwijt zou je denken? Worden al geïnstalleerde zaken, zoals die oude office versie er dan afgehaald, of blijft het wel staan zodat het geheugen wordt vervuild en gevuld, terwijl je het niet meer kunt gebruiken en weer office moet installeren (dan is terugzetten naar fabrieksinstellingen misschien niet zo'n goede optie)? Is het onverstandig om zo'n oude officeversie (2007) er op te zetten?

Dank alvast voor het antwoord.

Met vriendelijke groet, Mirjam Wiersma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al gevonden hoe je de pc terugzet naar de fabrieksinstellingen?

Als je de pc terugzet naar de fabrieksinstellingen, zet je hem terug in de toestand zoals je hem hebt gekocht.

Al wat je sinds de aankoop zelf op de pc hebt gezet of geinstalleerd, ben je kwijt.

Als je daar geen problemen mee hebt, is een herstel naar de fabrieksinstellingen wel een goede optie om weer een "proper" systeem te krijgen.

Na het terugzetten, moet je natuurlijk je account weer aanmaken.

Dan installeer je eerst alle windows updates voor je iets anders gaat installeren.

Het eerste wat je daarna moet installeren is een goede virusscanner.

Er zal waarschijnlijk wel een virusscanner op staan maar meestal is dat een proefversie die maar een beperkte tijd geldig is en die je daarna moet aankopen of verwijderen. Als je die virusscanner wil aankopen, kan je hem laten staan maar anders verwijder je hem best meteen en installeer dan de virusscanner van je eigen keuze.

Daarna kan je zelf de Adobe Flash player installeren, dan loop je al minder risico dat je per ongeluk een slechte versie opgedrongen krijgt door een of andere website.

Je kan Adobe Flash player hier downloaden.

Wel het vinkje wegdoen bij de aangeboden McAfee Security Scan Plus want die heb je niet nodig.

Office 2007 zou normaal geen probleem mogen zijn op windows 8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel!

Met je account aanmaken, bedoel je denk ik dit account waarvan we communiceren? Ik communiceer alleen met je vanaf mijn oude laptop, dus ik kan blijven inloggen.

Ik pak mijn ultrabook erbij en ga dat terug naar fabrieksinstellingen proberen. Lukt het me niet, dan meld ik me weer.

Veel dank voor de duidelijke uitleg!

Met vriendelijke groet, Mirjam Wiersma

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.