Ga naar inhoud

Problemen met downloaden AVG free 2014


Aanbevolen berichten

Mijn proefabonnement AVG is afgelopen. Ik probeer AVG weer te installeren. Vanaf de site van AVG doorloop ik de opgedragen stappen tot ik bij "wilt U uitvoeren of opslaan"kom. Nadat ik mijn keus heb aangeklikt verschijnt onder in een zwarte balk "beveiligingsscan uitvoeren"Daarna gebeurt er helemaal niets meer. De laptop toch nog de hele nacht aan laten staan. Niks niks niks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

:welkom: op PCH!

Indien je AVG Free hebt geïnstalleerd met de proefperiode dan gaat deze normaal gesproken vanzelf over naar de gratis versie wanneer deze beëindigd is. Je hoeft dus AVG normaal niet opnieuw te downloaden.

Kan je eventueel een screenshot maken van de interface nu de proefperiode voorbij is?

Hoe je een screenshot kan maken lees je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mako, zover kom ik helemaal niet, het scherm dat jij laat zien, daar kom ik niet aan toe. Zoals al eerder gezegd, ik kom tot "wilt U opslaan of uitvoeren"en dan is het over en uit. Maar ik weet in elk geval wat je me wilt laten doen. Ik ga dat proberen, wel een hoop werk hoor, maar ik ben dankbaar voor je bereidheid om mij te assisteren. Nog een prettige avond en tot mailens! Vriendelijke groet vanuit een zonnig Frankrijk en tot mailens, Freek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie avond Freek,

Ik denk dat ik je niet helemaal meer kan volgen... Wanneer je spreekt over "Opslaan of Uitvoeren?" dan vermoed ik dat dit om een gedownload bestand gaat? Dit is in principe allemaal niet nodig.

Laat ik het eens allemaal op een rijtje proberen zetten, als ik ergens de mist in ga verbeter me dan aub ;-).

  • Je hebt een tijdje geleden AVG 2014 gedownload en geïnstalleerd op je computer.
  • Tijdens de installatie heb je gekozen om 30 dagen gratis de volledige versie te testen (proefperiode).
  • Nu zijn deze 30 dagen verlopen en geeft AVG jou de melding dat je het product moet aanschaffen.
  • Jij wenst AVG Free vanaf nu te gebruiken en wil die gaan downloaden

Alst dit het scenario is zoals het zich heeft voorgedaan dan zit de "fout" in de laatste stap. Zoals ik al zei zal AVG na de proefperiode automatisch overschakelen naar de gratis versie (AVG Free).

Ik zou d.m.v. een afbeelding van jouw interface nog even willen controleren als dit wel degelijk het geval is. Dus als alles goed is staat AVG nog op jouw computer geïnstalleerd (de proefversie)? Normaal gesproken zou je dan de interface kunnen oproepen door te dubbelklikken op het AVG icon in de taakbalk.

Dit tenzij je intussen AVG verwijderd hebt van je computer?

Geniet van de zon in Frankrijk, hier maar wisselend bewolkt. Al trek ik volgende week ook even wat naar het zuiden :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mako, hier ben ik toch weer een keer. Ik heb plotseling ontdekt dat ik b.v. Adobe Reader ook niet kan installeren. Er gebeurt precies hetzelfde als bij AVG. Ook weer "beveiligingsscan uitvoeren", en dan niets meer. Kun je hier mischien wat mee? Zou mischien "defender", die actief is, hey spul blokkeren? Vriendelijke groeten, Freek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Freek,

Bedankt voor je geduld gedurende mijn afwezigheid!

Probeer je computer eens op te starten in Veilige Modus met netwerkmogelijkheden. Hoe je dit kan doen lees je hier (klik er op).

Kan je in Veilige Modus wel bestanden downloaden?

Indien je een schermafbeelding kan maken van de melding die verschijnt mag je die toevoegen aan je bericht. Hoe je bijlagen kan toevoegen aan een bericht lees je hier (klik er op).

Veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mako, ik ben er inmiddels uit. Niet geheel zoals jij voorstelde. Ik heb alle aanbevelingen geprobeerd op te volgen, maar liep dan toch na een tijdje weer vast. Maar door jouw adviezen kwam er een heleboel voorbij fietsen. O.a.: "herstel fabrieksinstellingen". Dat leek me wel wat. Het duurde een tijdje, maar toen kon ik weer de laptop opnieuw installeren, en ziedaar, ik kan weer gewoon downloaden. Nog bedankt voor al je moeite. Mischien komen we elkaar nog weer eens tegen op dit forum! Vriendelijke groeten, Freek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.